رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم از آغاز طرح سرشماری نفوس و مسکن این استان همزمان باسراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 24 September 2016
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی افزود :سرشماری نفوس و مسکن امسال به دو روش انجام می شود که در مرحله نخست سرشماری به صورت اینترنتی از سوم تا 24 مهرماه جاری انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: افراد با مراجعه به سایت www.sarshomari95.irآمار و اطلاعات مورد نیاز را در سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

رضوی افزود :در مرحله دوم ماموران سرشماری از 25 مهر ماه جاری تا 25 آبان ماه به منازل هم استانی ها مراجعه و با استفاده از تبلت آمار و اطلاعات ثبت خواهد شد.

وی گفت: سال 95 هشتمین سرشماری کشور است که پیش از این هر 10 سال یکبار انجام می شده است که در سال 90 پس از پنج سال انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته و با توجه به وجود زیرساخت ها و جمعیت شهری غالب، انتظار می رود که 50 درصد شهروندان استان قم در اجرای این طرح اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم، یک هزار جایزه به شرکنندگان اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن به قید قرعه اهدا می شود.

وی با اشاره به مزیت های اجرای طرح سرشماری، گفت: با اجرای این طرح اطلاعات در حوزه های مختلف از جمله مسکن، جمعیت، سن افراد، سواد و نرخ رشد جمعیت به صورت جز به جز جمع آوری می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم، اضافه کرد: اطلاعات جمع آوری شده برای برنامه ریزی های شهری، منطقه ای، جغرافیایی و مطالعات جمعیت شناختی در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد.

جمعیت استان بر اساس سرشماری سال 1390، یک میلیون و 151 هزار تن اعلام شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار