رئیس اتحادیه کفاشان استان قم گفت: طی سال‌های اخیر حدود 50 درصد از کارگاه‌های کوچک تولید کفش در استان قم تعطیل شدند و تنها کارگاه‌های بزرگ تولید کفش که سرمایه‌ای دارند، توانستند به تولید ادامه دهند.
کد خبر: ۳۰۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 24 September 2016
به گزارش تابناک قم، قدرت‌الله مقیمی‌راد با اشاره به صنعت کفش استان قم اظهار کرد: شهر قم پس از شهرهای اصفهان و تبریز یکی از قطب‌های کفش کشور به خصوص در زمینه تولید کفش‌های پلاستیکی و مردانه است، کفش‌های استان از جمله صندل و کفش‌های پلاستیکی به کشورهای مختلف خاورمیانه و آسیای میانه از جمله عراق، ارمنستان و گرجستان صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه کفاشان استان قم ادامه داد: حدود 200 کارگاه تولید کفش در استان قم وجود دارد که بسیاری از آنها کارگاه‌های کوچک هستند، همچنین 500 فروشنده کفش هم در استان فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: متاسفانه به بحث تولید کفش در استان توجه چندانی نمی‌شود، ما کارگاه‌های کوچک تولید کفش بسیاری داریم که کفش‌های خوبی را در قم تولید می‌کنند، اما به این کارگاه‌ها تسهیلات ارزان قیمت پرداخت نمی‌شود.

وی در خصوص مشکلات صنعت کفش استان قم تصریح کرد: ما اکنون شاهد هستیم که رکود اقتصادی همه جا را فراگرفته است، به همین دلیل تولیدکنندگان کفش در استان قم با مشکلات زیادی در عرصه تولید مواجه شدند که این مشکلات موجب تعطیلی برخی از واحدهای تولید کفش در استان قم شده است، دولت باید به تولیدکنندگان کفش استان کمک کند و جلوی قاچاق را بگیرد.

مقیمی راد با اشاره به کیفیت بالای کفش‌های داخلی اظهار کرد: کفش‌هایی که در ایران داریم، در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و کفش‌های تولید داخل کیفیت بالایی دارد و کفش‌های خارجی از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با کفش‌های ایرانی نیستند، آن کفش‌ها تنها ظاهر جذابی دارند، اما کفش‌های خارجی هیچ ضمانتی ندارند.

رئیس اتحادیه کفاشان استان قم ادامه داد: زمینه تولید کفش در استان وجود دارد و کفش‌های خوبی هم در استان قم تولید و حتی به خارج از کشور صادر می‌شود، اما بحث رکود اقتصادی و قاچاق کفش‌های چینی به استان مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان کفش استان قم به وجود آورده است.

وی در خصوص کفش‌های قاچاق تصریح کرد: اگر جلوی عرضه کفش‌های قاچاق در بازار گرفته شود، ما حداقل می‌توانیم کفش‌های داخلی را در بازار کشور به فروش برسانیم، اما متاسفانه با واحدهای بدون پروانه‌ای که کالاهای قاچاق را عرضه می‌کنند، برخورد نمی‌شود و آنها را پلمب نمی‌کنند، ما نیازمند همکاری دستگاه‌های مسؤول برای مبارزه با قاچاق در کشور هستیم.

مقیمی‌راد افزود: طی سال‌های اخیر حدود 50 درصد از کارگاه‌های کوچک تولید کفش در استان قم تعطیل شدند و تنها کارگاه‌های بزرگ تولید کفش که سرمایه‌ای دارند، توانستند به تولید ادامه بدهند، متاسفانه برخی تولیدکنندگان به دلیل مشکلات اقتصادی به دلالی روی آوردند.

رئیس اتحادیه کفاشان استان قم با اشاره به ضرورت توجه به تولید داخل گفت: اگر با کالاهای قاچاق در داخل کشور برخورد شود، مردم به سوی خرید کالای داخلی روی خواهند آورد که این مساله هم برای مردم و هم برای تولیدکنندگان داخلی منفعت دارد، کفش‌های داخلی از ارزان‌ترین کالاها در کشور هستند.

مقیمی‌راد در خصوص مشکلات صنعت کفش تصریح کرد: مواد اولیه این صنعت بیشتر از خارج از کشور وارد می‌شود، اما به دلیل افزایش قیمت ارز، قیمت مواد اولیه واردشده هم ثبات ندارد و هر سال افزایش پیدا می‌کند، من امیدوارم که دولت از صنعت کفش حمایت کند و ما ثبات قیمت را در آینده در خصوص مواد اولیه وارداتی شاهد باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار