با آغاز سال تحصیلی انجام می‌شود؛
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۶ هزار دانش آموز قمی با چهار هزار خودرو فعال در بخش سرویس مدرسه در این شهر جابه‌جا می‌شوند.
کد خبر: ۲۹۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 21 September 2016
به گزارش تابناک قم، همواره با آغاز ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید مسائل مختلفی خانواده‌ها را درگیر می‌کند که یکی از مهم‌ترین این مسائل سرویس مدرسه است. سرویسی که قرار است در طول سال تحصیلی فرزندان را از خانه به مدرسه و بالعکس جابه جا کند و البته در این بین آنچه که بسیار مهم است بحث قیمت، دستورالعمل‌های اجرایی، امنیت و مواردی از این قبیل است که خانواده را بر آن می‌دارد تا با وسواس زیاد به این امر بپردازند.

از آنجایی که بحث سرویس مدارس به تاکسیرانی که نهادی وابسته به شهرداری است بازمی‌گردد، مرتضی عزتی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با موضوع سرویس مدارس با خبرگزاری مهر گفتگو کرد تا شرایط، ضوابط و دستورالعمل‌هایی اجرایی سرویس مدارس را تبیین کند.

وی در این زمینه اظهار داشت: با توجه به اینکه حمل و نقل درون شهری طبق قانون وظیفه سازمان تاکسیرانی و شهرداری است، بر این اساس همچون سال‌های گذشته جهت ساماندهی این امر برنامه ریزی لازم و تشکیل کارگروه‌ها از اردیبهشت ماه آغاز شده است.

افزایش ۱۰ درصدی هزینه سرویس مدارس

وی با بیان اینکه طبق مصوبات انجام شده مقرر شد که هزینه سرویس مدارس نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته باشد، عنوان کرد: نرخ مصوب به تاکسیرانی، شرکت‌ها و همچنین آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه همانند سال‌های گذشته مدارس جدول نرخ و مصوبه را به منظور آگاهی خانواده‌ها بر روی تابلو نصب می‌کنند، عنوان کرد: قراردادهای سرویس مدارس تنها از طریق مدارس بسته شده و هزینه نیز به حساب مدارس واریز می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ۸۹ درصد از هزینه واریز شده به حساب مدارس متعلق به راننده، چهار درصد متعلق به شرکت حمل و نقل، ۳ درصد متعلق به نماینده اجرایی و سه درصد نیز به عنوان هزینه مالیات در نظر گرفته می‌شود.

عزتی با تأکید بر اینکه شرکت‌های حمل و نقل امسال رضایت نسبی را نشان داده‌اند، عنوان کرد: آموزش و پرورش اسامی شرکت‌های مجاز و انتخاب شده را به مدارس اعلام کرده و مدارس باید شرکت مد نظر را انتخاب و شرکت‌ها نیز بعد از انتخاب شدن باید راننده‌های مد نظر را به مدارس معرفی کنند تا قراردادهای لازم بسته شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار خودرو ۱۵ هزار دانش آموز را که متعلق به ۱۴۱ مدرسه است در طول سال جابه جا کردند، گفت: در سال جدید این آمادگی وجود دارد که پنج هزار خودرو تا ۱۶ هزار دانش آموز را سرویس دهی کند و اگر تعداد افزایش داشته باشد نیز مشکلی وجود ندارد.

هزینه سرویس پیکان و پراید

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در ادامه به ظرفیت و نوع خودروهایی که می‌توانند به عنوان سرویس مدارس فعالیت کنند اشاره و گفت: برای خودرو پیکان و پراید با ظرفیت سه دانش آموز با پنج‌شنبه‌های تعطیل شهریه ۷۹ هزار تومان و با پنج‌شنبه‌های دایر شهریه حدود ۹۰ هزار تومان مشخص شده است.

وی ادامه داد: همین خودروها با ظرفیت چهار دانش آموز با پنج‌شنبه‌های تعطیل هزینه ۶۷ هزار تومان توسط والدین پرداخت می‌شود و با پنج شنبه‌ها دایر نیز ۷۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

هزینه سرویس سمند، پژو و تیبا

عزتی به ظرفیت و هزینه ماهیانه خودروهای سمند، پژو و تییبا اشاره و گفت: این خودروها نیز با ظرفیت سه دانش آموز با پنج‌شنبه‌های تعطیل هزینه ۸۵ تومان را دارند و با پنج‌شنبه‌های دایر ۹۸ هزار تومان را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: خودروهای نامبرده شده چنان‌چه چهار نفر دانش آموز داشته باشند برای جابه‌جایی دانش آموزان در مدارسی که پنج‌شنبه‌های تعطیل دارند ۷۲ هزار تومان و برای مدارس با پنج‌شنبه دایر ۸۵ هزار تومان مشخص شده است.

هزینه سرویس خودرو ون

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: خودروهای ون و خودروهای مشابه با پنج‌شنبه‌های تعطیل هزینه ۴۵ هزار تومان و با پنج‌شنبه‌های دایر هزینه ۵۲ هزار تومان را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: خودروها باید طبق کارت خودرو و به میزان مجاز اقدام به سوار کردن دانش آموزان کنند و اگر خلاف این باشد مقصر راننده و اگر مجوزی برای سوار کردن دانش آموزان بیش از حد مجاز داشته باشند مجوز دهنده مقصر است.

امنیت در استفاده از سرویس‌های معرفی شده توسط مدارس

وی در ادامه تأکید کرد: پیشنهاد به اولیاء این است که جهت رعایت مسائل امنیتی، تربیتی و اخلاقی از سرویس‌هایی که مدرسه ارائه می‌دهد استفاده کنند و چنانچه بخواهند فردی را به عنوان راننده داشته باشند حتماً وی را به تاکسیرانی برای بررسی‌های لازم معرفی کنند.

عزتی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ شرکت حمل و نقل تحت نظر سازمان تاکسیرانی در قم فعال هستند که از این تعداد ۱۵ شرکت در بخش حمل و نقل مسافر و هشت شرکت در بخش جرثقیل باربری فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۹ شرکت برای سرویس مدارس در قم اعلام آمادگی کردند، گفت: در سال جاری ۱۲ شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند که به مدارس معرفی شده‌اند.

مشوق‌های برای رانندگان سرویس مدارس استثنایی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم همچنین در خصوص سرویس مدارس استثنایی گفت: به منظور تشویق رانندگان برای اقبال به این مدارس برای رانندگانی که سرویس این مدارس را تقبل کنند تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: هزینه‌های رانندگان سرویس مدارس استثنایی برای صدور کارت و دریافت لیبل و تابلو به شکل رایگان است.

عزتی در ادامه تأکید کرد: برای تعدادی از دانش آموزان مدارس استثنایی نیز لوازم التحریر در نظر گرفته شده که با آغاز سال تحصیلی و با مراجعه به این مدارس به دانش آموزان اهدا می‌شود.

در هر حال سرویس مدارس از جمله مسائلی است که همواره نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها به همراه دارد و در این زمینه سازمان تاکسیرانی سعی دارد تا با رعایت همه جوانب در انتخاب رانندگان بهترین سرویس را ارائه دهد تا امنیت اخلاقی و روانی دانش آموزان و خانواده‌ها تأمین باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار