رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم عنوان کرد:
در حال حاضر کمتر از 20 درصد نیاز آبی شهر قم از داخل استان و مابقی آن از خارج از مرزهای استان تأمین می‌شود. با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفتیم باید مکرراً کمبود آب به مردم یادآوری شود.
کد خبر: ۲۹۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳ 19 September 2016
به گزارش تابناک قم، علی جان صادق‌پور در دیدار اعضای شورای هاهمنگی مدیران وزارت نیرو در استان قم با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عیدسعید غدیر و ابلاغ سلام وزیر نیرو، با اشاره به خدمات گسترده وزارت نیرو در کشور اظهار کرد: وزارت نیرو پس از انقلاب با کیفیت بسیار بهتری نسبت به گذشته به ارائه خدمات در تمام نقاط کشور اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه تمام شهرهای و روستاهای استان قم نیز از خدمات آب و برق موردنیاز بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: سطح شاخص‌های برخورداری بسیار خوبی از خدمات آب و برق با حمایت وزارت نیرو، مسؤولان استان و مراجع تقلید در استان اتفاق افتاده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان قم با اشاره به تاریخچه‌ای از آبرسانی به شهر قم بیان کرد: با عنایت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و همچنین رهبر معظم انقلاب از ابتدای انقلاب تاکنون چندین طرح و پروژه بزرگ آب‌رسانی از جمله انتقال آب از دشت علی‌آباد، احداث سد 15 خرداد و انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم به منظور تأمین آب شهر قم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز چندین پروژه در حوزه‌های آب و برق در قم در حال اجرا است، تصریح کرد: خوشبختانه وزارت نیرو مجموعه‌ای انقلابی به شمار می‌رود که به صورت فعال در تمام استان‌های کشور در حال خدمت‌رسانی است.

صادق پور در ادامه با اشاره به کاهش منابع آبی در کشور به ویژه در استان قم تأکید کرد: در حال حاضر کمتر از 20 درصد نیاز آبی شهر قم از داخل استان و مابقی آن از خارج از مرزهای استان تأمین می‌شود.

وی ضرورت نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف آب را مورد توجه قرار داد و ضمن قدردانی از توصیه‌های ائمه جمعه قم به مردم در خصوص صرفه‌جویی و استفاده بهینه از این منابع حیاتی یادآور شد: تلاش‌هایی که در حوزه فرهنگی در بخش آب و برق انجام شده است بسیار مؤثر بوده و شاهد تغییر رفتار مردم پس از توصیه‌های مراجع و ائمه جمعه بوده‌ایم.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان قم در عین حال اظهار کرد: با وجود بهبود نحوه مصرف در بین مردم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفتیم باید مکرراً کمبود آب به مردم یادآوری شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش فاضلاب گفت: در حال حاضر حدود 30 درصد شهر قم از شبکه و تأسیسات فاضلاب بهره‌مند هستند.

صادق پور اضافه کرد: تاکنون 800 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب در قم اجرا شده است و تا اوایل سال آینده نیز 100 کیلومتر دیگر نیز به این میزان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما تأمین آب شرب و بهداشتی و برق مناسب برای شهروندان است خاطرنشان کرد: البته بدون فرهنگ‌سازی و تلاش در حوزه فرهنگی هرچه قدر اعتبار صرف کرده و پروژه اجرا کنیم به نتیجه نخواهیم رسید.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تفکیک شبکه آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز یادآور شد: پروژه جداسازی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری در حال انجام است و 90 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: تاکنون 200 کیلومتر شبکه توسط شهرداری اجرا شده است و درصدد هستیم 200 لیتر در ثانیه از پساب فاضلاب به فضای سبز شهری اختصاص دهیم.

صادق پور در پایان با اشاره به تصفیه‌خانه آب در دست احداث قم خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، آب شهر قم سال آینده به صورت کامل شیرین خواهد شد و امیدواریم بتوانیم پس از آن، از آب شور چاه‌هایی که در اختیار داریم برای مصارف فضای سبز و مصارف عمومی شهر استفاده کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار