با مصوبه شورای اسلامی شهر قم
با رای اعضای شورای اسلامی شهر قم یکی از اعضا به عنوان نماینده، آخر مهر ماه سال جاری برای خرید واگن های قطار شهری به کشور چین سفر می کند.
کد خبر: ۲۹۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 19 September 2016
به گزارش تابناک قم، یکصد و نود و هشتمین نشست شورای اسلامی شهر قم با حضور شهردار در سالن شهید باکری ساختمان این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون زیربنایی به تشریح لوایح این کمیسیون پرداخت که در اولین آن توافقنامه با وراث مرحوم بهاءالدینی و جندقی موردبررسی قرار گرفت که اعضا با نظر کمیسیون با عرض 8 متری کوچه در این پلاک مخالفت کردند و در رأی‌گیری به احداث شوارع 10 متری نظر مثبت دادند.

اما لایحه جنجالی این جلسه مرتبط به مصوبه‌ای بود که در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه مربوط به احداث یک بوستان موضوعی و در کنار آن یک مدرسه علمیه توسط امام جمعه اصفهان در قم بود که به تصویب رسیده بود و برخی در اعتراض به آن درخواست داشتند و دوباره این لایحه به رأی گذاشته شود.

آتش زر در مخالفت با این لایحه اظهار داشت: برای اینکه مطمئن شویم فضای سبز و مکان عمومی برای این مکان و ظرف مدت دو سال آن ساخته می‌شود ما به شهرداری مجوز واگذاری دادیم ولی در جزئیات مشکلاتی پیش‌آمده که ما درخواست داشتیم این تفاهم‌نامه دوباره موردبررسی قرار گیرد و طبق قانون زمانی که یک‌سوم اعضا درخواست بازنگری داشته باشند باید دوباره لایحه ارائه شود.

روحانی دیگر عضو شورا نیز گفت که قبلاً ما درباره این لایحه زیاد متوجه موضوع نشده بودیم که سعادت طلب در پاسخ به وی گفت: چون شما در جلسه تشریف دارید وی به لوایح گوش نمی‌دهید این اتفاق افتاده است.

اعضای شورای شهر قم در این جلسه با ۱۱ رأی ممتنع و بدون مخالف این مصوبه را رد کردند که با این تصمیم‌گیری دوگانه، معنای این رأی مورد ابهام قرار گرفت.

 ولی‌الله بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر قم در واکنش به این موضوع با اشاره به اینکه اصل این لایحه در گذشته یک بار تصویب شده، گفت: در حال حاضر باید برای جزئیات آن نظر بدهیم و نمی‌توانیم آن را رد کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورا در هنگام تصویب لایحه قبلی شهرداری شرط گذشته که قرارداد دوباره به شورا بیاید افزود: در حال حاضر رد شدن این قرارداد از سوی شورا نمی‌تواند به معنی مخالفت با اصل موضوع باشد چرا که اصل موضوع تصویب شده است.

این لایحه درنهایت با اظهارنظرهای موافق و مخالف به کمیسیون زیربنایی برای بررسی بیشتر بازگشت داده شد.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قم با آرای خود 2 نفر از اعضای شورای اسلامی که از کمیسیون ها جا مانده بودند را انتخاب کردند که الهام ارجمند به عضویت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و حسین فاکر به عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه در آمد.

همچنین با آرای اعضا برخی از نمایندگان در مناطق هشت گانه مشخص شد که به ترتیب عباس ذاکریان مصطفی ملایی، و نعمت الله عواطف رستمی به عنوان نمایندگان شورا در منطقه 1 و سید مهدی مقیمی زین العابدین قراچورلو در منطقه 2 و حجت الاسلام آتش زر و الهام ارجمند در منطقه 3 و وحید شایسته نیک و ولی الله بیاتی و طوبی حجازی، و سعید روحانی در منطقه 4 و محسن عابدینی پور و مصطفی ملایی در منطقه 5 و حسن بختیاری و  نعمت الله عواطف رستمی و امیرعلی احمدی در منطقه 6، حجت الاسلام روحانی و حسین فاکر، محمود مسگری در منطقه 7 و مصطفی ملایی، محمود مسگری و سعید روحانی در منطقه 8 انتخاب شدند.

در این جلسه با آرای اعضا نیز نمایندگان شورا در سازمان های زیر نظر شهرداری قم انتخاب شدند که در مرحله اول طوبی حجازی و سید مهدی مقیمی نمایندگان شورا در سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم شدند.

همچنین محسن عابدینی پور، عباس ذاکریان و وحید شایسته نیک نمایندگان شورا در سازمان قطار شهری، سید مهدی مقیمی و امیرعلی احمدی نیز نمایندگان شورا در سازمان کشتارگاه، محمود مسگری و مصطفی سعادت طلب نمایندگان شورا در سازمان آتش نشانی انتخاب شدند.

در ادامه نیز اعضای شورای شهر زین العابدین قراچورلو، محمود مسگری و سعید روحانی  نمایندگان شورا در سازمان میادین و میوه و تره بار،حجت الاسلام آتش زر و طوبی حجازی را نمایندگان شورا در سازمان آرامستان ها انتخاب کردند.

همچنین نعمت الله عواطف رستمی و محسن عابدینی پوردر سازمان اتوبوس رانی، مصطفی ملایی و حسین فاکر نمایندگان شورا در سازمان پارک ها و فضای سبز شدند.

همچنین عباس محمدی و سید محمد آتش زر در سازمان پایانه ها، عباس ذاکریان و حسن بختیاری در سازمان پسماند، مصطفی ملایی و عواطف رستمی را در سازمان تاکسی رانی، امیرعلی احمدی و وحید شایسته نیک در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری برگزیده شدند.

در این جلسه نیز الهام ارجمند و طوبی حجازی در سازمان زیباسازی، وحید شایسته نیک، مصطفی سعادت طلب و مقیمی در سازمان بهسازی اطراف حرم و  با حداکثر آرای اعضای شورا ولی الله بیاتی و محسن عابدینی پور در سازمان توسعه و عمران خدمات شهری برگزیده شدند.

لازم به ذکر است، با رای اعضای شورای اسلامی شهر قم محسن عابدینی‌پور به عنوان عضو ناظر این شورا به همراه نمایندگان شهرداری قم برای خرید واگن‌های قطار شهری به چین اعزام می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار