برای نخستین بار اولین کنسرسیوم صنعت شیرینی و شکلات کشور در خوشه سوهان استان قم تشکیل شد. سوهان به‌عنوان یک شیرینی اصیل و بومی در بسیاری از کشورهای منطقه مورد توجه است.
کد خبر: ۲۹۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 14 September 2016
به گزارش تابناک قم، مصطفی قمی عامل توسعه خوشه سوهان استان قم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با وجود پتانسیل‌های تولید، این صنعت دچار محدودیت بازار، به‌خصوص در بازارهای صادراتی است که تمرکز در این حوزه می تواند موجب افزایش اشتغال در استان و رشد و شکوفایی در این صنعت شود.

وی با اشاره به مشکل تأمین مواد اولیه توسط صنعتگران افزود: یکی دیگر از مشکلات، موضوع تأمین مواد اولیه است زیرا به علت نبود شبکه خرید و تعاونی‌ها در این صنف مواد اولیه باواسطه به دست صنعتگران رسیده که افزایش قیمت محصول را سبب می‌شود. درصورتی‌که تعدادی از صنعتگران با همکاری و ایجاد شبکه خرید، می‌توانند مواد اولیه را با مقدار بیشتر و هزینه کمتر از منابع اصلی خریداری نمایند.

عامل توسعه خوشه سوهان قم ایجاد شبکه را استراتژی توسعه برای رفع مشکل بازار برشمرد و تصریح کرد: منظوراز ایجاد شبکه اتحاد صنایع کوچک و متوسط است تا از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده نموده و بتوانند هزینه بالای ورود به بازارهای جدید و صادراتی را تأمین کنند.

وی با اشاره به ایجاد کنسرسیوم فروش در خوشه‌ ی سوهان قم اظهار داشت: با برگزاری یکسری نشست‌ها توانستیم تعدادی از برندهای سوهان قم را در یک گروه جهت بازاریابی و اجرای برنامه های توسعه بازار به ویژه در بازار صادراتی در کنار هم قرار دهیم.

قمی خاطرنشان کرد: جهت ایجاد انسجام در شبکه یکسری برنامه های عملیاتی به صورت پایلوت در نظر گرفته شده که حضور مشترک در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات تهران که در تاریخ 23 تا 26 شهریورماه برگزار می شود از آن جمله است.

عامل توسعه خوشه سوهان قم با اشاره به مورد پسند بودن سوهان در کشورهای خلیج‌فارس و آسیای میانه، افزود: سوهان به‌عنوان یک شیرینی اصیل و بومی در بسیاری از کشورهای منطقه مورد توجه است حال‌آنکه متأسفانه برنامه منسجم و علمی جهت توسعه صادرات این محصول مهم استان نشده است.

قمی ارتقا صنعت سوهان را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: به‌منظور ارتقای این صنعت و تثبیت جایگاه آن در استان و کشور، اقداماتی نظیر برگزاری اولین همایش صنعت سوهان با کمک اتحادیه سوهان در مردادماه صورت گرفت که تبعات خوبی داشت و قرار است این برنامه به‌طور سالانه ادامه یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار