خطیب جمعه قم عنوان کرد:
جهان اسلام و ملت‌های بیدار جهان باید بدانند آل‌سعود تولیدکننده افکار تروریستی است و صلاحیت مدیریت حرمین شریفین را ندارد. تعدیل حقوق‌ها و معالجه حقوق‌های ظالمانه که رهبری بر آن تاکید کردند باید مورد پیگیری قرار گیرد.
کد خبر: ۲۹۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 09 September 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با محکوم کردن اقدام عربستان سعودی در ممانعت از حضور حاجیان ایرانی در موسم حج، ابراز داشت: سعودی‌ها تولیدکننده افکار تروریستی و همچنین مزدور بیگانگان هستند و لیاقت لازم برای برپایی مراسم حج را ندارند.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام اظهار داشت: این پیام گویای یک صف‌بندی استوار اسلامی ناب محمدی، در مقابل اسلام آمریکایی و اسلام عیاشان سعودی است.

به گفته امام جمعه قم، رهبر انقلاب در پیام خود به حجاج، خط بین مستضعفان، مستکبران و  آل‌سعود عیاش را ترسیم کردند که امت اسلام باید این پیام را بشنود و حجاج آن را درک کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با گرامی داشتن روز عرفه، بیان کرد: باید از توبه غفلت نکنیم، فرصت عرفه شاید برای ما تکرار نشود و شاید آخرین فرصت ما در درک فیوضات عرفه باشد. دعا و اعمال عرفه هر یک مایه کمال روحی و معنوی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فرا رسیدن دو عید سعید قربان و غدیر، تبیین کرد: عید قربان، عید فداکاری و ایثار در راه خداست و غدیر عید ولایت، امامت و زعامت اسلامی است که فرا رسیدن این دو عید بزرگ را گرامی می‌داریم.

وی در مورد هفته تعاون عنوان کرد: تعاونی یکی از سه ضلع اقتصاد جمهوری اسلامی و نظام اقتصادی اسلام است اینکه جوانان خلاق زنجیره وار در کنار هم تولید و خدمات را ارتقاء بخشند یک فضیلت است و موجب اقتصاد مقاومتی کشور و پیشرفت می شود و بیکاری را معالجه می کند باید همت مسئولان و جوانان به هم گره بخورد و تعاونی ها گسترش یابد.

آیت الله اعرافی در خصوص روز مقابله با بی سوادی بیان کرد: لکه ننگ بی سوادی همچنان علی رغم تلاش هایی که صورت گرفته وجود دارد و باید این لکه را بزدائیم.

وی با اشاره به اینکه نباید مسأله حقوق‌های نجومی به فراموشی سپرده شود، خواستار پیگیری این امر از سوی دولت و مجلس شد و تأکید کرد: تعدیل حقوق‌ها و معالجه حقوق‌های ظالمانه که رهبری بر آن تاکید کردند باید مورد پیگیری قرار گیرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در طرح اقدام مشترک در مبارزه با پولشویی خطراتی احساس می‌شود خاطرنشان کرد: در پیوستن بهFATF  باید بسیار دقت شود، نباید کسی به سادگی از کنار این مسائل بگذرد. جریان مقاومت در جهان اسلام و نهادهای انقلابی بالاتر از هر چیزی است و در معاهدات باید سیاست‌های کلان خود را اعلام کنیم.

وی پیرامون مسائل بحرین نیز گفت: بحرین دچار مسائل آزار دهنده ای شده است که دل هر انسان بیدار را به درد می آورد در طول سالهای ممتد یک دستگاه نظامی ظالمانه در بحرین حاکم بوده و تبعیض های مذهبی در آن دنبال می گردد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به برخی از ستم هایی که در بجرین اتفاق می افتد خاطرنشان کرد: محرومیت مردم از انتخابات آزاد و اختناق با استفاده از سرنیزه و نیروهای خارجی و به شهادت رساندن جوانان و علماء و بزرگان در این کشور و تعطیل‌کردن نماز های جماعت و مساجد و زندانی‌کردن علما و  انحلال احزاب و  استقرار غیربحرینی‌ها و سلب تابعیت از مردم اصیل بحرین به خصوص شیخ عیسی قاسم از جمله این جنایات و ستمگری ها می باشد.

وی گفت: حاکمان بحرین بدانند که ملت ایران و رهبری همه در کنار علمای بحرین و آیت الله شیخ عیسی قاسم هستند و اعلام حمایت می کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
مرگ بر آل سعود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار