مدیرکل اطلاع‌رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد
مدیرکل اطلاع‌رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در حال حاضر 2 هزار مبلغ در فضای سه‌گانه تبلیغ نوین رسانه‌ای و مجازی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲ 06 September 2016
به گزارش تابناک قم، اباذر جعفری در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت برگزاری سومین همایش ملی فضای مجازی پاک در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی کمتر از فضای حقیقی نیست و امروزه فضای مجازی در زندگی بشر نقش بسیار گسترده‌ای دارد.

مدیرکل اطلاع‌رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «برخی از کشور‌ها بر اساس فرهنگ خودشان فضای مجازی را قبضه کرده‌اند» گفت: رهبر انقلاب همیشه و به ویژه در ماه‌های اخیر، به استفاده صحیح از فضای مجازی تأکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: به دستور رهبر انقلاب،‌ مدتی است که شورایعالی فضای مجازی با هدف پاکسازی فضای مجازی تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

جعفری از اعلام همکاری مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در راستای برگزاری سومین دوره همایش ملی فضای مجازی پاک خبر داد و اضافه کرد: تعداد مراکز همکاری‌‌کننده در راستای برگزاری این همایش رو به رشد است.

مدیرکل اطلاع‌رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: به دلیل وجود خلاءهای بسیاری که در فضای مجازی وجود دارد، محور‌های همایش ملی فضای مجازی پاک را گسترده‌تر کرده‌ایم تا محتویات بیشتر و متنوع‌تری حاصل شود.

وی با بیان اینکه در همایش ملی فضای مجازی پاک، رویکرد علمی آثار، به صورت جدی پیگیری می‌شود،‌ اضافه کرد: در کمیته علمی همایش فضای مجازی پاک بیش از 20 عضو هیات علمی کشور، عضو هستند که در طراحی محور‌های همایش از نظرات آنها استفاده شده است و داوری مقالات ارسالی به این همایش نیز با نظرات آنها صورت می‌گیرد.

جعفری عنوان کرد: همایش ملی فضای مجازی پاک از هفدهم اسفندماه سال جاری که مصادف با سالروز تشکیل شورایعالی فضای مجازی است به مدت سه روز برگزار می‌شود؛ در این همایش علاوه بر ارائه مقالات دریافت شده از شرکت‌کنندگان، کارگاه‌های مختلف از جمله کارگاه اخلاق کاربردی در فضای مجازی و کارگاه جامعه‌شناسی فضای مجازی در ایران، نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل اطلاع‌رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: سال‌‌های گذشته چهره‌های شاخص علمی و سیاست‌گذاران فضای مجازی در همایش حضور یافتند، در سومین دوره این همایش نیز از ظرفیت‌های حوزوی استفاده می‌شود و چهره‌های شاخص حوزوی حضور می‌یابند.

وی افزود: سال گذشته دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سه دوره آموزشی در راستای آشنایی مبلغان حوزوی با فضای مجازی برگزار کرد که طی این دوره‌ها، 350 مبلغ که آشنایی کافی با فضای مجازی نداشتند، آگاهی‌های لازم پیرامون این فضا کسب کرده و شناخت لازم را به دست آوردند.

جعفری اضافه کرد: در حال حاضر 2 هزار مبلغ، در فضای سه‌گانه تبلیغ نوین رسانه‌ای و مجازی فعالیت می‌کنند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار