مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم مطرح کرد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم از تشکیل کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی خبر داد و گفت: در استانداری قم به‌منظور بررسی آسیب‌های پنج‌گانه شورای پنج‌گانه تشکیل‌شده است‌.
کد خبر: ۲۸۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۵ 01 September 2016
به گزارش تابناک قم، عطاء الدین قاسمی امشب در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون در مورد مسائل مربوط به ازدواج و جوانان به‌اندازه کافی مسائل تئوری گفته‌شده است، اظهار داشت: اسناد بالادستی و قوانین متعددی در این ارتباط داریم همه این‌ها هم وظیفه دستگاه‌ها را مشخص کرده و هم راهکارها را ذکر کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به معرفی آسیب‌های پنج‌گانه اولویت‌دار افزود: با تقسیم‌کار صورت گرفته این آسیب‌ها به عهده کمیته‌ها و دستگاه‌های ملی قرار داده‌شده است بحث طلاق به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی، حاشیه‌نشینی به عهده راه و شهرسازی، نقاط حاد و حادثه‌خیز به عهده استانداری و فرمانداری‌ها، بحث اعتیاد به عهده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بحث ناهنجاری‌های اخلاقی نیز ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر به عهده گرفته است.

قاسمی بابیان اینکه برنامه کاهش و کنترل طلاق به‌وسیله شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته‌شده است، گفت: از سال 91 به بعد در استان قم تعداد ازدواج‌های ما کم و تعداد طلاق‌ها افزایش‌یافته و استان قم جزء 10 استان  نخست در طلاق و جزء 10 استان آخر درزمینهٔ ازدواج هستیم.

وی بیان کرد: آموزش، مشاوره، حمایت اجتماعی، مداخله قضایی درزمینهٔ سلامت، حمایت‌های بودجه‌ای و فرهنگ‌سازی مهم‌ترین محورهای آسیب‌های اجتماعی است و بزرگ‌ترین علت رخ دادن آسیب‌های اجتماعی دور شدن از ارزش‌های دینی است و باید درزمینهٔ ازدواج و طلاق فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به علل طلاق در جامعه گفت:  مهم‌ترین علت عدم آشنایی زوجین با یکدیگر و عدم توانایی در برقراری ارتباط است و راه درمان آن تنها آموزش است.

قاسمی خاطرنشان کرد: طبق تقسیم‌کار شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش در سه محور و موضوع بررسی می‌شود نخست دستگاه‌هایی که در این زمینه وظیفه‌دارند، دوم محورهایی که باید آموزش داده شوند و سوم اقشاری که باید آموزش ببینند هستند.

وی بابیان اینکه آموزش باید از مهدهای کودک شروع شود، گفت: آموزش در تمام مقاطع باید صورت گیرد همچنین ابعاد آموزش علمی کاربردی و تهیه و تدوین کتاب آموزش به عهده آموزش‌وپرورش است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی در این زمینه گفت: در استانداری قم به‌منظور بررسی آسیب‌های پنج‌گانه شورای پنج‌گانه تشکیل‌شده که یکی از این شوراها شورای کاهش طلاق است که دبیر آن بهزیستی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
باسلام فقط پرونده طلاق را از دست وكيلها خارج شود خيلي كم تر ميشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار