مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: واردات بی‌رویه سبب تضعیف واحدهای تولیدی می‌شود و برخی از دستگاه‌های دولتی در این راستا نسبت به بخش‌های ویژه اقتصادی کم‌لطفی می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 28 August 2016
به گزارش تابناک قم، سید مهدی طباطبایی عصر امروز در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: برای 178 واحد در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان پروانه تاسیس و برای 115 واحد پروانه بهره‌برداری صادر شده اما اکنون 96 واحد در این منطقه فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه امور مالیاتی، تامین اجتماعی، محیط زیست و استاندارد مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی به دنبال دارند، اضافه کرد: با وجود اینکه قوانین قابل تفسیر است اما کارشناسان این بخش‌ها در استان قم بر لزوم داشتن تفسیر مثبت برای واحدهای تولیدی توجهی نمی‌کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به اینکه صادرکنندگان برای تضمین صادرات در گمرک مشکلاتی دارند، تصریح کرد: واردات بی‌رویه سبب تضعیف واحدهای تولیدی می‌شود و برخی از دستگاه‌های دولتی در این راستا نسبت به بخش‌های ویژه اقتصادی کم‌لطفی می‌کنند.

وی طولانی شدن استانداردسازی مشتقات نفتی را یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدکننده دانست و خاطرنشان کرد: سه درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حساب وزارت کشور واریز و در میان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود در حالی که این مجموعه‌ها در شهرک‌های صنعتی، خدماتی را ارائه نمی‌کنند به همین علت این سه درصد باید به سازمان‌های مسؤول مناطق برگردانده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار