معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از بهره‌برداری نخستین ساختمان پایگاه اورژانس هوایی کشور در قم خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 27 August 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی با اشاره به اقدامات حوزه اورژانس 115 اظهار داشت: خدمات اورژانس بیشتر در حد خدمات زمینی تعریف‌شده که در این حوزه 40 پایگاه سطح استان، جاده و شهر داریم.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه موتورولانس در استان وجود دارد، در قم در ایام خاصی که ترافیک زیاد است برای مدیریت زمان از موتورولانس استفاده می‌شود تا آمبولانس به صحنه برسد.

وی با تاکید براینکه مهم‌ترین شاخص در اورژانس زمان است گفت: هر طرح و برنامه‌ای که داریم زمان در اولویت اقدام است.

فراهانی با اشاره به اینکه در راستای طرح تحول نظام سلامت در زمینه اورژانس نیاز به اورژانس هوایی کاملاً محسوس بود افزود: به توجه به حجم تردد در جاده‌ها، تعداد و ماهیت تصادفات در استان سبب شد تا در این زمینه احساس نیاز ملموس باشد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با تاکید براینکه اورژانس قم خدمات در حد ملی ارائه می‌کند ادامه داد: در اورژانس زمینی زمان رسیدن براساس استانداردها است اما از آنجا که زمان رساندن مجروح از درجه اهمیت بالایی برخوردار است در بهترین شرایط در دورترین نقاط جاده‌ای سرعت آمبولانس‌ها برای رساندن مصدومان زودتر از 1 ساعت و نیم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه فلسفه ایجاد اورژانس هوایی مدیریت زمان رساندن مصدومان بود گفت: تاکنون هلیکوپتر اورژانس هوایی 259 پرواز انجام و در این مأموریت ها 590 نفر مجروح  و بیمار بدحال منتقل‌شده است که  555 نفر مجروحین حوادث ترافیکی بوده‌اند.

فراهانی با تاکید براینکه ساخت نخستین ساختمان اورژانس هوایی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اورژانس قم است گفت: این ساختمان تخصصی ظرفیت 3 بالگرد در شرایط بحرانی را دارد. پیش بینی می‌شود نخستین ساختمان اورژانس هوایی در استان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه همه سازمان‌های استان برای تملک زمین این ساختمان کمک کردند تصریح کرد: این ساختمان در بهترین نقطه استان حد فاصل عوارضی قم- تهران و قم- کاشان است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: با توجه به آمار اورژانس کمی و کیفی عملیات‌ها و ساخت این ساختمان سبب شد تیمی از وزارت بهداشت برای انتخاب مرکز فرماندهی اورژانس هوایی کشور به قم اعزام شود. در صورت راه اندازی ساختمان پایگاه اورژانس هوایی قم، فرماندهی اورژانس هوایی کشور در قم مستقر می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار