لاریجانی در برنامه تلویزیونی شبکه استانی قم:
مجموعه نظام در خصوص مسئله هسته‌ای تصمیم‌گیری دقیقی گرفت و با وجود اینکه آمریکایی‌ها ناتویی کردند اما دستاوردهای توافق هسته‌ای متنوع بود. مجلس مصوبه ای تصویب کرد تا بدهی‌های دولت به بانک‌ها حل شود و ۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی پیمانکاران وصول شود.
کد خبر: ۲۸۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 26 August 2016
به گزارش تابناک قم علی لاریجانی در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه استانی قم در تشریح عملکرد دولت در ۳ سال اخیر گفت: ۳ سال گذشته برای کل کشور پرچالش بود ولی با تدبیر، توانستیم از این مسیر پرچالش عبور کنیم که یکی از آنها مسئله هسته‌ای بود که مردم با استقامت و پایداری خود باعث شدند به تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای دست پیدا کنیم.

مجموعه نظام در خصوص مسئله هسته‌ای تصمیم‌گیری دقیقی گرفت

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجموعه نظام در خصوص مسئله هسته‌ای تصمیم‌گیری دقیقی گرفت و با وجود اینکه آمریکایی‌ها ناتویی کردند اما دستاوردهای توافق هسته‌ای متنوع بود.

وی در تشریح دستاوردهای توافق هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ عنوان کرد: اولین دستاورد این توافقنامه، عدم تصویب قطعنامه جدید علیه کشورمان بود و مهمتر از آن، مختومه شدن پرونده نظامی ایران موسوم به PMD که بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های ناعادلانه علیه کشورمان بود.

با توافق هسته‌ای، فروش نفت باز شد

 لاریجانی بیان کرد: با توافق هسته‌ای بین ایران و ۱+۵  فروش نفت باز شد و در حال حاضر روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت را در بازارهای جهانی به فروش می‌رسانیم.

رییس قوه مقننه بیان کرد: با این توافقنامه بیمه نفتکش‌ها و کشتی‌ها حل شد و از طرفی زمینه‌هایی برای ایجاد خطوط اعتباری خارجی به وجود آمد.

مجوز ۴۰ هزار میلیارد تومانی مجلس به دولت برای پرداخت بدهی پیمانکاران

وی به مصوبه اخیر مجلس در خصوص اخذ وام دولت از کشور روسیه اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادیم جهت تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی کشور از کشور روسیه ۵ میلیارد دلار وام اخذ کند.

لاریجانی همچنین به مصوبه اخیر مجلس در خصوص پرداخت بدهی‌های دولت اشاره کرد و گفت: این مصوبه تصویب شد تا بدهی‌های دولت به بانک‌ها حل شود و ۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی پیمانکاران وصول شود، معوقات فرهنگیان پرداخت شود، بدهی کشاورزان و بیمارستان‌ها پرداخت شود و در مجموع ۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی اضافه شود و پرداخت این بدهی‌ها از طریق انتشار اوراق مشارکت است که دارای سود می‌باشد.

تیم فعلی در زمینه رصد مسیرهای قاچاق کالا خوب عمل کرده

وی به موضوع قاچاق کالا در کشور اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا موضوع مهمی است که اگر حل نشود اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نمی‌کند و در حال حاضر تیم فعلی در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و توانسته مسیرهای قاچاق کالا را رصد کند و اگر لازم باشد مجلس اختیارات بیشتری را در اختیار آنها قرار می‌دهد و آمارها نشان می‌دهد که قاچاق کالا کمتر از ۲۰ میلیارد دلار شده است.

راه‌اندازی خط B متروی قم با فاینانس چین و پیگیری وزیر اقتصاد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به موضوع آبادانی استان قم اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در این حوزه مسئله متروی قم است که از خط یک آن، حدود 6 الی 7 کیلومتر آن انجام شده و درباره خط B آن صحبت‌ها صورت گرفته که سرمایه‌گذاری سنگینی می‌خواهد. البته در صحبت‌هایی که با آقای نوبخت رییس سازمان برنامه‌ریزی داشتم، مطرح کردم که خط B  این پروژه هم انجام شود و همچنین از وزیر اقتصاد خواستم در سفر به چین بحث فاینانس این کشور را برای خط B مترو قم جذب کند.

تهیه شناسنامه‌ای برای هر روستا در استان قم

وی اظهار کرد: تمام مسئولین استان قم تلاش می‌کنند تا از تمام ظرفیت‌های لازم این استان بهره لازم را ببرند اما با این حال استان قم مشکلاتی همچون خشک بودن دارد که با بهره‌برداری از سد کوچری مشکل آب آشامیدنی مردم این شهر حل می‌شود.

لاریجانی افزود: خطوط آبرسانی شرب به روستاها در حال انجام است اما مهم، چرخه اقتصادی است و با استاندار ستادی را تشکیل دادیم تا برای هر روستا شناسنامه‌ای تهیه شود تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌شان جهت اشتغالزایی شناسایی شود.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای آبادانی قم باید کارهای زیادی انجام شود و من پیگیر هستم. مردم ایده‌هایی می‌دهند که برخی از این ایده‌ها در سطح ملی قابل طرح و پیگیری است.

توجه به شهرهای زیارتی مشهد و قم در قانون بودجه و برنامه توسعه

وی ادامه داد: برخی از اقدامات در خصوص شهرهای زیارتی مانند قم و مشهد در قانون بودجه انجام شده و تلاش می‌کنیم در برنامه ششم توسعه بخشی را جهت تأمین اعتبارات برای این شهرهای زیارتی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: باید برای آبادانی شهر قم تلاش شود که از خطوط اعتباری استفاده و تلاش کنیم تا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کرده و مردم در زمینه اقتصاد ورود پیدا کنند لذا بر این اساس باید بسترهای سرمایه‌گذاری را به مردم قم معرفی کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم قم این کار را انجام دهند، وزرا هم از آن حمایت می‌کنند و شاهد اجرای طرح‌هایی همچون قطار سریع‌السیر قم- اصفهان خواهیم بود که امیدواریم مسئولین با فاینانس‌ آن از کشور چین، این اقدام را انجام دهند.

قم به مرکز تفکر دینی تبدیل شده است

 لاریجانی تصریح کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری قم باید به خوبی احصاء شود و نقشه جامعی برای قم دیده شده که از قبل روی آن کار شده و شهردار قم اعلام کرد اقدامات جدی انجام داده تا به عنوان سند پایه تبیین شود.

وی افزود: آبادانی در قم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ضعیف بود و مانند یک ده بزرگ بود و می‌خواستند این شهر را به سمتی ببرند که تعطیل شود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رویکرد تغییر پیدا کرد و قم به مرکز تفکر دینی تبدیل شد.

لاریجانی به لایحه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای مهم آن بحث توریسم است و می خواهیم در مجلس بر بحث ایران‌گردی و جهان‌گردی تأکید کنیم و یکی از زمینه‌های مهم در راستای گسترش تروریست و گردشگری، هتل‌سازی و ایجاد مراکز گردشگری است.

تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری پروژه فرودگاه قم

وی ادامه داد: پروژه‌هایی در قم مانند فرودگاه شروع شده که من هم حامی آن بودم چرا که قم به آن احتیاج دارد اما متأسفانه دچار فراز و فرودهایی شد که این عیب است؛ اما با این حال کمیته‌ای برای پیگیری و حل مشکل این فرودگاه تشکیل شده که اقدامات خوبی را نیز انجام داده است.

لاریجانی گفت: مسئله خشکی و کم آبی قم امری جدی است و اگر دستور مقام معظم رهبری نبود حل نمی‌شد و امروز شاهدیم که مشکل آب آشامیدنی مردم قم حل شده و دیگر دغدغه‌ای در این زمینه ندارند.

وی افزود: با افتتاح سد کوچری آب شرب قابل اطمینان به دست مردم می‌رسد و این سد باعث می‌شود تا آب انباشته شود تا در شرایط سخت بتوان از آن برداشت کرد.

دولت تلاش  دارد واحدهای صنعتی و تولیدی را سرپا کند

وی به تأسیس نیروگاهی در قم اشاره کرد و افزود: صحبت شده تا بنیاد برکت سرمایه‌گذاری را برای تأسیس نیروگاه برق در استان قم انجام دهد که در صورت تحقق این موضوع، هم باعث ایجاد اشتغال برای جوانان این استان می‌شود و هم نیاز برق مورد نیاز قم را تأمین می‌کند و در حال حاضر هم این نیروگاه در بحث مکان‌یابی قرار دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان به بحث اختصاص اعتبار برای ایجاد واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: منابع ما با شرایط جدیدی که در کشورمان به وجود آمده، محدود است و در حال تحقیق هستیم که چه پروژه‌هایی برای قم لازم است که باعث ایجاد اشتغال شود؛ ضمن آنکه تلاش دولت این است که واحدهای صنعتی و تولیدی را سرپا کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار