مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان نیز امسال تفکیک شد،گفت: برای نخستین بار در کشور اجرای طرح‌های ردیابی که از استانداردهای جدید در کشورهایی است که صادرات دام دارند، در قم انجام‌شده است.
کد خبر: ۲۸۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 25 August 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی رفیعی بابیان اینکه آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان با 1300 مترمربع مساحت راه‌اندازی شده است اظهار داشت: 29 میلیارد ریال هزینه صرف راه‌اندازی این آزمایشگاه شده است، با توجه به اینکه آزمایشگاه تشخیصی در استان نداشتیم ناچار بودیم نمونه‌ها را به تهران ارسال کنیم که با راه اندازی این آزمایشگاه نیاز استان از این نظر تأمین شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان نیز امسال تفکیک شد تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور اجرای طرح‌های ردیابی که از استانداردهای جدید در کشورهایی است که صادرات دام دارند، در قم انجام‌شده است.

رفیعی با اشاره به اینکه قم تنها استانی است که در کشور ردیابی تخم‌مرغ را انجام می‌دهد تصریح کرد: از سال 92 این طرح در قم انجام‌شده است، همچنین سیستم ردیابی اسب نیز در قم اجرایی شده که در سامانه ثبت و شناسنامه‌دار می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با تأکید بر اینکه توسعه نظارت‌های بهداشتی دام و طیور نیز در دستور کار است خاطرنشان کرد: برای رسیدن به دامنه گسترده فعالیت‌ها بسیاری از اقدامات در حوزه دام و طیور به بخش خصوصی واگذارشده است.

وی بابیان اینکه نظارت بهداشتی در سطوح مرغداری‌ها از دیگر مسائلی است که در استان انجام می‌شود، گفت: ساختار بهداشتی مرغداری‌ها که عمدتاً عمر طولانی داشت اصلاح ساختار و نظارت بهداشتی در این واحدها به‌طور جدی در حال پیگیری است.

رفیعی خاطرنشان کرد: توسعه سیستم‌های الکترونیک و نرم‌افزار خدمات، ارتقا اتوماسیون و شبکه‌های مخابراتی، نظارت بر فراورده‌های خام استان، صدور پروانه ساخت خوراک دام و کاهش درصد تلفات از مهم‌ترین اقدامات اداره کل دامپزشکی در دولت تدبیر و امید بوده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار