روح‌الله نعمتیان به عنوان نخستین کشتی‌گیر استان قم همراه با تیم ملی کشورمان به رقابت‌های کشتی آلیش 2016 قهرمانی جهان اعزام می‌شود.
کد خبر: ۲۸۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 25 August 2016
به گزارش تابناک قم، کشتی‌گیران مورد نظر کادر فنی تیم ملی کشتی آلیش مردان کشورمان برای همراهی این تیم در پیکارهای کشتی آلیش 2016 قهرمانی جهان از سوی فدراسیون کشتی به اردو دعوت شدند تا در فاصله زمانی اندک تا اعزام به این پیکارها به شرایط مطلوب دست یابند.

در بین نفراتی که مد نظر کادر فنی تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی هستند، یک کشتی‌گیر آلیش‌کار نیز به نمایندگی از قم حضور دارد و با شرکت در تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات جهانی، برای درخشش در این رقابت‌ها تلاش می‌کند.

این کشتی‌گیر روح‌الله نعمتیان است که از چهره‌های موفق تاریخ کشتی قم در رشته کشتی آزاد محسوب می‌شود و بعد از افتخار آفرینی‌های متعدد در این رشته، اکنون کشتی‌گیر آلیش‌کار قم به شمار می‌رود و در اردوی تیم ملی متصل به اعزام به مسابقات جهانی 2016 حضور دارد.

این در حالی است که کشور قرقیزستان میزبانی رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی جهان را بر عهده دارد و با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران، اردوی تیم ملی برای حضور موفق در این پیکارها هم‌اکنون به میزبانی خانه کشتی شماره دو تهران در حال برگزاری است.

اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی تا سیزدهم شهریورماه ادامه دارد و چهره شاخص کشتی استان قم یعنی روح‌الله نعمتیان که تنها آلیش‌کار قمی حاضر در اردوی تیم ملی محسوب می‌شود در وزن 60 کیلوگرم تمرین می‌کند.

رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی جهان روزهای هفدهم و هجدهم شهریورماه در کشور قرقیزستان برگزار می‌شود که امسال به نمایندگی از کشتی استان قم، تاکنون سه کشتی‌گیر در رشته فرنگی و در ترکیب تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران به پیکارهای آسیایی اعزام شده‌اند.

بعد از رضا مردی که عضو تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران شد و به رقابت‌های قهرمانی آسیا رفت و همچنین مهدی ابراهیمی و علیرضا نجاتی که در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در پیکارهای آسیایی 2016 حضور یافتند و همگی مدال‌آور بودند، اکنون نوبت درخشش کشتی آلیش قم رسیده است.

به همین منظور نعمتیان به عنوان کشتی‌گیری که از سنین نونهالی یکی از نخبه‌ها، چهره‌های موفق و مدال‌آور کشتی قم بوده در حال حاضر تنها ملی‌پوش هیأت کشتی استان قم در اردوی تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران در راه اعزام به رقابت‌های برون‌مرزی سال 2016 به شمار می‌رود.

این کشتی‌گیر که سابقه موفقی در فعالیت در کشتی آزاد دارد و یکی از معدود کشتی‌گیران آزادکار قم است که در رقابت‌های مختلف موفق به کسب مدال شده و در واقع یکی از کشتی‌گیران پرافتخار آزاد قم به شمار می‌رود و اکنون در کشتی آلیش عضو تیم ملی ایران است.

نعمتیان در سال 1394 شاخص‌ترین کشتی‌گیر قم در مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور بود که به مدال ارزشمند طلا دست یافت و از آن زمان در اردوی تیم ملی است و در کنار ملی‌پوشان دیگر به منظور حضور پرقدرت و موفق در مسابقات کشتی آلیش قهرمانی آسیا و جهان در سال 2016 آماده می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار