رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال امیدهای کشور امسال باز هم با ناکامی نماینده استان قم برای افزایش سهمیه خود در لیگ برتر همراه بود.
کد خبر: ۲۸۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 24 August 2016
به گزارش تابناک قم، فوتسال به عنوان پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی در قم كه هم در حوزه قهرمانی در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و هم در بخش همگانی، جوانان و نوجوانان زیادی را در سالن‌ها و محله  ‌های مختلف قم به خود جذب می‌کند.

از نظر سازمانی، مهم‌ترین رده سنی مسابقاتی در فوتسال کشور پس از رده سنی بزرگسالان که تیم‌های اصلی باشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد، رده سنی امید است. این رده سنی دروازه ورود به رده سنی بزرگسالان و نگاه بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری و دسته اولی فوتسال کشور به تیم‌های حاضر در  آن است.

به عبارت دیگر مسابقات رده سنی امید نمایشگاه مناسبی برای حضور بازیکنان این رده سنی در باشگاه‌های بزرگ و لیگ برتری و دسته اولی است. استان قم در لیگ برتر فوتسال امید کشور یک نماینده دارد. تیمی که سال‌های سال با اسامی گوناگون  به عنوان نماینده قم در لیگ برتر بزرگسالان در این مسابقات حاضر بوده و حتی 2 سال پیش قهرمان این مسابقات نیز شده است.

فوتسال قم با توجه به غنای خود در سال‌های اخیر تلاش گسترده‌ای را برای افزایش نمایندگان خود در لیگ برتر امید آغاز کرده است. اما تیم‌های فوتسال قم معمولاً در آخرین گام‌ها، در صعود به لیگ برتر ناکام بوده‌اند. تیم فوتسال آرش نوین ایرانیان قم هم سال گذشته در این مسابقات حضور داشت و هم امسال نماینده قم بود.

تلاش آنها سال گذشته در شیراز و در مرحله نهایی برای صعود با شکست روبه‌رو شد. آنها تا یک قدمی صعود هم پیش رفتند اما قافیه را باختند. با گذشت یک سال، آنها با تیم پرامیدتری وارد لیگ دسته اول شدند و به عنوان یکی از مدعیان جدی صعود مطرح می‌شدند اما همه چیز برای آنها بر خلاف چیزی که تصور می‌کردند پیش رفت.

نتایج ضعیف در اقلید

برای تیمی که خود را در قواره صعود به لیگ برتر می‌دانست، قرارگرفتن در رده پنجم جدول 6 تیمی نتیجه ضعیفی بود. تیم آرش به حدی به توانایی‌های فنی خود اطمینان داشت که حتی تقاضای میزبانی مرحله نهایی رقابت‌ها را به کمیته فوتسال ارائه کرده و درخواست آنها نیز مورد موافقت قرار گرفته بود. به این ترتیب آنها در شرایطی به اقلید فارس رفتند که آماده کسب پیروزی‌های متوالی و سپس صعود در مرحله پایانی در خانه بودند غافل از این که این تیم قرار نیست رنگ مرحله پایانی را هم ببیند.

نگاه از پیش پیروز و صعود کرده تیم آرش به این مسابقات، اعتماد به نفس کاذبی در میان بازیکنان آرش ایجاد کرد و نتیجه ناگواری را برای آنها رقم زد. این تیم از 15 امتیاز ممکن تنها 4 امتیاز کسب کرده است.

شوک اول به تیم آرش در همان مسابقه نخست وارد شد. بازی برابر تیم سرسخت مس سونگون در یک بازی فشرده و دشوار که فقط یک گل داشت. گلی که مس سونگون به ثمر رساند و تیم آرش برای جبران هر چه زد به در بسته زد. این شکست نیمی از برنامه صعود آرش را مختل کرد.

بازگشت آنها در دیدار دوم برابر یک تیم مشهدی، می‌توانست به بروز اتفاقی خوش برای نماینده فوتسال قم بینجامد. آرش در روزی که به وضوح می‌دانست حریف آسانی در این مسابقات در پیش رو ندارد به سختی 3 بر 2 تیم موعود پیرادل مشهد را شکست داد. 3 امتیاز شیرین و روحیه بخش برای آرش اما آنها باز هم در دامان اشتباهات فردی گرفتار شدند.

گرچه بازی سوم تیم آرش برابر گیتی پسند اصفهان در شرایطی برگزار شد که این تیم پس از آن، 2 بازی دیگر هم در پیش داشت اما به واقع باید گفت شکست برابر گیتی پسند تیر خلاصی بر پیکر نماینده قم بود. تیم آرش با همه شایستگی‌های فنی خود مقابل تیم اصفهانی 4 بر 3 بازنده شد. یک شکست حداقلی و تلخ دیگر برای تیمی که برای صعود باید گیتی پسند را شکست می‌داد.

در جو ناامیدکننده اردوی آرش، آنها به تیم میزبان یعنی شهیدان عباس نژاد اقلید هم باختند. شکست 4 بر یک برابر تیمی از شهری که جایگاه خاصی در فوتسال ایران ندارد، سیلی محکم دیگری به صورت فوتسال قم بود. در نهایت کار تیم آرش با یک تساوی بی‌ثمر در این مسابقات تمام شد. تساوی 3 بر 3 برابر مقاومت البرز حکم به پنجم شدن تیم قم در میان 6 تیم داد که برای قهرمانی به میدان رفته بود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار