وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عزم جدی دولت یازدهم برای ایجاد 500 هزار شغل در کشور تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۸۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 24 August 2016
به گزارش تابناک قم، محمود واعظی سه شنبه شب در دیدار با آیت الله سبحانی از مراجع تقلید اظهار داشت: مساله بیکاری و معیشت مردم بویژه اقشار متوسط به پایین از دغدغه های جدی دولت است در این راستا قدم هایی برداشته و تلاش شده با بهتر شدن وضعیت روابط با دولت های دیگر زمینه رشد و رونق اقتصادی کشور را فراهم کنیم. 

وی افزود: بر اثر بهتر شدن این رابطه در 5 ماه نخست امسال صادرات غیر نفتی 21 درصد نسبت به سال گذشته افزایش، و واردات نیز 7 درصد کاهش پیدا کرده و امسال نخستین سالی است که بیش از 3.5 میلیارد دلار تراز تجاری مثبت داشتیم. 

واعظی تصریح کرد: صادرات نفت کشور که درسال های قبل زیر یک میلیون بشکه بود خوشبختانه ماه گذشته به بیش از 2 میلیون و 400 هزار بشکه رسید که در نتیجه این فعل و انفعالاتی که اخیرا بوجود آمده رشد صنعتی کشور مثبت 8 درصد شده است. 

وی از شناسایی 7 هزار و 500 کارخانه و مراکز تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل به دلیل مشکلات مالی و نوسانات ارزی خبر داد و گفت: دولت در راستای حمایت از این کارخانه های ورشکست شده مصمم است از طریق بانک های مختلف نقدینگی تزریق کند، و هم اکنون نیز هزار و 300 تا از مراکز تولیدی مشکلاتشان حل شده و حدود 3 هزار واحد دیگر در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند. 

وی همچنین با اشاره به بهبود یافتن وضعیت کشاورزی در کشور نسبت به سال گذشته، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 10 میلیون و 700 هزار تن گندم از کشاورزها خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته بسیار زیاد است. 

واعظی همچنین با اشاره به تلاش دولت برای رساندن رشد اقتصادی کشور به 5 درصد در سال جاری و ایجاد تحول در این زمینه گفت: ما الان با یک ثباتی از نظر قیمت ها برخوردار هستیم به نحوی که بخش خصوصی و دیگران می توانند در ارتباط با سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی اقدام کنند و دیگر مانند گذشته نگران نوسان لحظه به لحظه قیمت طلا، ارز و بورس نیستند. 

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که بخش خصوصی سرمایه خود را در تولید کشور وارد کند که این اقدام امر خیلی مهمی محسوب می شود. 

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به تلاش دولت برای آماده کردن زیر ساخت های ارتباطاتی در بیشتر استان های کشور از جمله قم، گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید بر این بوده تا در قم به عنوان استانی که سالانه پذیرای 20 میلیون زائر است، مشکل تلفنی وجود نداشته باشد. 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه بخشی از این زیر ساخت ها آماده شده به گونه ای که در این حوزه که 17 تا 19 درصد جوانان فارغ التحصیل را شامل می شود، مشاغل مختلفی ایجاد کرده ایم. 

واعظی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه دولت تلاش دارد در کشور آرامش، امنیت و ثبات و همچنین رونق اقتصادی وجود داشته باشد، گفت: در برخی از بخش ها خیلی موفق بوده و در بخش های دیگر نیز باید اقدامات بیشتری انجام دهد. 

وزیر ارتباطات با اشاره به امنیت موجود در کشور اذعان داشت: با توجه به اینکه کشورهای اطراف ما از یک بی ثباتی برخوردار هستند و نیروهای تکفیری در این کشورها حضور دارند، به لطف فداکارهای نیروهای نظامی و انتظامی و صمیمیت و همدلی مردم و مسئولان و تعامل و همکاری بین قوای مختلف و نهادها وهمچنین رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب امنیت در کشور ما حکم فرما است، که باید مرتب این نعمت الهی را شکر گذار باشیم. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار