همزمان با آغاز هفته دولت ، 95 پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر 101 میلیارد ریال عصر سه شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر مقدس قم به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۸۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 24 August 2016
به گزارش تابناک قم، محمود واعظی دراین مراسم گفت: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته سه هزار میلیارد ریال در حوزه آی سی تی سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: اینکه که واگذاری تلفن ثابت به روز شده کار بسیار مهمی است و مردم باید بدانند دولت و مسئولان در خدمت آنها هستند. 

واعظی بیان داشت: در شهر مقدس قم زیرساخت ها فراهم تر است، در جایی مانند سیستان وبلوچستان برای یک شهر تا شهر دیگر باید مقدار زیادی کابل کشی شود ولی در قم زیرساخت های بهتری فراهم است و باید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با این طرح ها، خطاب به استاندار قم گفتم، وقتی زیرساخت ها فراهم شده، باید راهکاری اندیشیده شود که برای جوانان فارغ التحصیل رشته های فنی کامپیوتری شغل ایجاد کنیم، بر همین اساس کمیته مشترکی تشکیل شده و قرار شد در این زمینه با هم کار کنند.

واعظی بیان داشت: شرکت هایی در تهران علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه ها هستند و قم باید برای سایر شهرها نمونه باشد، زائران داخلی و خارجی باید نمونه یک شهر خوب را در قم ببینید، نباید در این شهر افراد بیکار داشته باشیم وهمه امور ما در حد مطلوب باشد.

در این مراسم همچنین از فعالان حوزه فناوری اطلاعات در سه بخش فعالان فناوری اطلاعات وارتباطات استان، فعال حوزوی و بخش خصوصی تجلیل شد.

یکی از این پروژه ها بهره برداری از جدیدترین شبکه دیتا است که با سرعت 40 گیگابیت و با استفاده از تکنولوژی روز به بهره برداری رسیدکه در زمینه افزایش سرعت پهنای باند موثر است.

پروژ توسعه کابل، توسعه فیبرنوری و وایفای شهری و ... نیز از دیگر پروژه ها بودند.

به گفته اسدالله دهناد مدیرعامل مخابرات استان قم، در سه سال فعالیت دولت یازدهم 1270 میلیارد ریال در سه بخش تلفن همراه، ثابت و دیتا سرمایه گذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار