رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از صادرات 587 میلیون دلار کالای غیر نفتی استان به 38 کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۸۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 24 August 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری هفته دولت استان قم احمد ذاکری با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: طی این مدت 587 میلیون دلار صادرات غیر نفتی به 38 کشور مختلف از استان قم صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: برگزاری 75 نمایشگاه داخلی با هدف معرفی تولیدات استان، تجلیل از 40 صادرکننده نمونه استان و رسیدگی به 51 هزار و 500 مورد از شکایات مردمی از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول این سه سال است.

وی از معرفی 6900 نفر از قالیبافان استان برای پوشش بیمه تامین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: همچنین هزار نفر از قالیبافان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

ذاکری ادامه داد: صدور 1320 مجوز تاسیس و توسعه واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری 61 هزار و 654 میلیارد ریال و نیز پیش‌بینی 32 هزار فرصت شغلی از دیگر اقدامات این سازان در دولت تدبیر و امید بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: طی سه سال گذشته 430 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که به کشف 62 هزار و 500 مورد تخلف منجر شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح پایش تمام واحدهای تولیدی استان، جمع‌آوری اطلاعات و عارضه‌یابی بیش از 2 هزار واحد صنعتی صورت گرفته است.

ذاکری به تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: در این ستاد 428 طرح درخواستی بررسی شده که در نهایت 318 مصوبه به ارزش450 هزار میلیارد ریال تصویب شده است.

وی از آغاز عملیات تهیه نقشه‌های هوایی ژئو فیزیک زمین شناسی یک 25هزارم اشاره کرد و یادآور شد: از مهمترین نتایج اجرایی شدن طرح ژئوفیزیک هوایی استان مشخص شدن 17 محدوده دارای ظرفیت معدنی است.

ذاکری بیان کرد: طی سه سال گذشته 30 پروانه بهره برداری از معادن با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال، ظرفیت یک میلیون تن و اشتغال 160 نفر صادر شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار