بیش از 1000 نفر با 1200 اثر در این مسابقه شرکت کردند که اختتامیه آن در روز مبارزه با تروریسم در قم برگزار می شود.
کد خبر: ۲۸۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷ 24 August 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی کشور با اعلام اینکه بیش از 1000 نفر در این جشنواره شرکت کردند و نزدیک به 1200 اثر به دفتر جشنواره واصل شده است که در مرحله داوری نهایی است اظهار داشت: دوشنبه هفته آینده (8 شهریورماه) در روز مبارزه با تروریسم، اختتامیه آن را در تالار شهید آوینی قم، با حضور خانواده های شهدای حرم و چهره های ادبی برگزار می نماییم.

وی انتخاب شهر قم را به دلیل تمرکز زدایی و تعداد شهدا و فعالان مجاهد حرم، عنوان کرد و افزود: ما چراغ اول را روشن کردیم و امیدوارم این موضوع تبدیل به یک چراغانی عمومی در حوزه ادبیات و شعر شود چرا که این اتفاقات در خاک ما نیفتاده است، ولی به خاک و هویت ما مربوط است.

قزلی تصریح کرد: موضوع مدافعان حرم و جهاد در منطقه و کشورهای همسایه، موضوعی است که کمتر به آن توجه غیر شعاری شده است و معرفت افزایی در این موضوع به قدری نبوده است که تبدیل به اثر هنری شود.

وی خاطر نشان کرد: از چند سال قبل که مسأله به هم خوردگی شرایط و مناقشات در خاورمیانه پیش آمد، دامنه این مسأله توسط کسانی که علاقمند بودند، به سوریه و عراق کشیده شد و با توجه به بغرنج شدن شرایط، کار به جایی رسید که آنچه برای ما شیعیان و ایرانیان ارزشمند بود با تهدید جدی مواجه شد و نهایتا پای جمهوری اسلامی ایران به این موضوع کشیده شد و رزمندگانمان در آنجا حضور مستشاری پیدا کردند. 

وی با علام اینکه مسابقه در دو بخش شعر و داستان یک دقیقه ای برگزار می شود، افزود: از آنجایی که در حال حاضر جنگ و جهاد در عراق و سوریه برقرار است و به دلیل شرایط جنگ و موضعات امنیتی، چگالی و خورده اطلاعات زیادی هم از این موضوع وجود ندارد، انتظاری نداشتیم که در شروع این کار با آثار جدی و حرفه ای روبرو باشیم.

قزلی ادامه داد: ولی بالاخره باید این مسیر باز می شد و این اتفاق می افتاد که به همین دلیل مسامحتاً ما اعلام کردیم آثار ارسالی مسابقه حافظان حرم، در دو بخش شعر و داستان یک دقیقه ای باشد، که این موضوع ناظر به کوتاه بودن آثار ارسالی است.

وی علت نامگذاری این مسابقه با عنوان حافظان حرم را اینگونه توضیح داد: موضوع دفاع از حرم مقداری منطقه ای و مربوط به یک مکان و زمان خاص است، ولی حفاظت از حرم و حریم اهل بیت(ع) دائمی و متوجه همه است، به همین دلیل ما این نام را که به دور از موضع انفعالی و در موضع فعال است برگزیدیم که با شرایط امروزمان هم مطابقت داشته باشد.

برگزاری اختتامیه مسابقه شعر وادبیات حافظان حرم در قم
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار