آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر ارتباطات:
روز گذشته با شنیدن گزارش‌های فضای مجازی، برای وضعیت جوانان کشور با توجه به تهاجم ضدفرهنگی دشمن گریه کردم. باید با شجاعت در قضیه یارانه‌ها اقدام شود و افرادی که نیازمند نیستند یارانه آن‌ها قطع شود، مسئله یارانه‌ها بلایی است که برخی سر مردم آورده‌اند.
کد خبر: ۲۸۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 23 August 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با وزیر ارتباطات که در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم مسائل اقتصادی رفع شود باید چند اقدام اساسی انجام شود، جامعه رفع مشکلات بهداشتی را لمس می‌کند و انتظار داریم همانند بهداشت و درمان مردم رفع مشکلات اقتصادی را لمس کنند.

وی راه‌اندازی مراکز تولیدی، حذف یارانه قشر پردرآمد، جلوگیری از هزینه‌های اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از کالای قاچاق را از اولویت‌های مورد نیاز دولت در حوزه اقتصادی دانست و اضافه کرد: یارانه‌ها بلایی است که به مردم تحمیل شده در حالی که شخصیت‌هایی که دارای حقوق‌های نجومی هم هستند از این یارانه‌ها استفاده می‌کنند به همین علت باید با نگاه به منافع مردم، ملاحظات دیگر مورد بی‌توجهی قرار گرفته و مشکلات این طرح رفع شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با کالای قاچاق بیان کرد: در زمینه قاچاق نیازمند اقدامات اساسی هستیم که متاسفانه روزانه کانتینرهای زیادی کالای قاچاق بدون نظارت به کشور وارد می‌شود، باید فکر اساسی در زمینه کالای قاچاق شود و برنامه‌ریزی شود کالاهای غیر ضروری وارد کشور نشود چون این موضوع ضربه به تولید داخلی است.

وی با اشاره به لزوم نظارت ویژه بر فضای مجازی گفت: متاسفانه مباحث ضددینی و ضدتشیع در تلگرام وجود دارد و دستی در تلگرام قصد دارد به مقابله با دین و اسلام بپردازد. مسئله دسترسی به اطلاعات از نکات بسیارمهمی است که باید در فضای مجازی به آن توجه ویژه‌ای شود

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: دشمنان می‌توانند از طریق فضای مجازی هجمه‌هایی را علیه کشور و نظام انجام دهند و حتی در فتنه ۸۸ که آنقدر هم مجهز نبودند عده‌ای را بسیج کردند و لذا می‌توانند از این طریق در انتخابات و دیگر مسائل کشور ما دخالت کنند.

وی تصریح کرد: در این فضاها حتی جعل پیام هم صورت می‌گیرد به عنوان  مثال در حادثه منا بسیاری از فیلم‌های حادثه را حذف کردند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: طبق آمار مردم 5 تا 9 ساعت در روز مشغول فضای مجازی و تلگرام هستند اما در خارج 16 ساعت در ماه است؛ متخصصان معتقدند برای حل مشکلات فضای مجازی نیازمند شبکه ملی هستیم و در این زمینه کارشناسان باید اقدام اساسی انجام دهند، اگر پهنایی که به تلگرام اختصاص پیدا کرده در اختیار شبکه ملی قرار بگیرد، دیگر تلگرام مخاطبی ندارد.

وی با بیان اینکه نباید برده تلگرام باشیم، گفت: متاسفانه دشمن برنامه‌ریزی کرده تا نسل جوان را منحرف کند، درآمدی که دولت به وسیله فضای مجازی و اینترنت به‌دست می‌آورد ارزش آن را ندارد که خود را با مشکلات مواجه کند، در این زمینه باید اهتمام شود و به مقابله با مطالب ضداخلاقی فضای مجازی پرداخته شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
تا بی نیاز که باشد
PEYMAN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
بنظر من مشکل یارانه نیست. مشکل اصلی حقوقهای کلان است که به افراد بی لیاقت میدهند.
این یارانه را هم قطع کنید و به دزدان بدهید ببینیم باری از دوش کشور برداشته میشود؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار