شهرمقدس قم روز شنبه در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و طلایه دار مذهب مقدس تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم شد.
کد خبر: ۲۶۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 30 July 2016
به گزارش تابناک قم، آیین های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) از شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، دفتر مقام معظم رهبری در قم، بیوت مراجع تقلید، بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد، تکایا و دیگر اماکن مذهبی قم با حضور خیل عظیم مجاوران و زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) آغاز شده است.

از صبح امروز نیز حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران مملو از شیفتگان اهل بیت(ع) است که خود را از نقاط مختلف استان و کشور به این مکان های مقدس رسانده اند تا سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری را به حضرت ولیعصر(عج) و کریمه اهل بیت(ع) تسلیت بگویند.

هیات ها و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی نیز بر اساس سنتی دیرین در خیابان های این شهر بویژه در جوار حرم کریمه اهل بیت(ع) به حرکت درآمده و با نوحه خوانی، بر سر و سینه می زنند و به عزاداری می پردازند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز سیاهپوش شده و صدای مداحی مداحان اهل بیت از ماذنه های حرم و جای جای شهر به گوش می رسد.هیات های عزاداری به همراه دسته های عزاداری از مناطق مختلف قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در حرکت هستند و در این روز غمبار پیکر هشت شهید والامقام در میان حزن و اندوه مردم عزادار تشییع و به خاک سپرده شد.

در بیوت مراجع تقلید و دفتر مقام معظم رهبری در قم آیین هایی به همین مناسبت برپا شده و سخنرانان درباره شخصیت، مبارزات و زندگی امام جعفر صادق(ع) مطالبی را بیان کردند.

مسلمانان و طلاب خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی و ملی خود، عشق و علاقه خود را به آن حضرت نشان دادند.
مسجد مقدس جمکران و مقابر امامزادگان نیز شاهد برگزاری آیین های عزاداری و سخنرانی با حضور زائران و مجاوران است.

در کنار برگزاری این محافل، مجالس روضه خوانی در محلات و منازل نیز در حال برگزاری است و سردر خانه‌ها به پرچم "به مراسم عزاداری خوش آمدید" مزین شده‌اند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار