عضو خبرگان رهبری با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: مکتب امام صادق(ع) مکتبی زنده ، پویا و انسان ساز است.
کد خبر: ۲۶۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 30 July 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله حسن با گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق(ع)،  با اشاره به اینکه امام صادق (ع) ادامه دهنده راه امام محمد باقر (ع) بود، افزود: جامعه علمی امروز، مدیون مکتب امام محمد باقر (ع) و امام صادق(ع) است و مکتب این ائمه بزرگوار و انسان ساز، مکتبی پویا و زنده است که می تواند پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی مردم و جامعه باشد.
وی به تربیت چهار هزار شاگرد از سوی امام صادق اشاره و اظهار کرد: این شاگردان، با بهره گیری از آیات نورانی قرآن، توانستند چهره واقعی ارزش های دینی و اسلامی را به مردم معرفی کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: شخصیت برجسته علمی امام صادق(ع) تا جایی بود که شاگردان بیشماری را ترتیب کرد و شیفتگان از وجود ایشان کسب نور و دانش می کردند.

ممدوحی گفت: روشنگری به وسیله نور دانش و علم از ویژگی های مهم امام صادق(ع) است و ایشان همواره مقابله با جهل و جهالت را به وسیله تبیین و گسترش علوم دینی ترویج می کردند.

وی بیان کرد: ایشان در مدت 34 سال امامت و در طول عمر شریف آثار ارزشمندی از علوم دینی بر جای گذاشت و در این عصر زمینه ساز شکوفایی معارف اهل بیت(ع) شد و با ایجاد یک حوزه وسیع علمی و دینی بیش از 4 هزار شاگرد معروف را تربیت کرد.

وی گفت:مبارزه و مقابله با شبهات مسموم به وسیله علم و دانش و روشنگری جامعه نسبت به دین مبین اسلام از تلاش های ارزنده امام صادق(ع) است و در فقه و کلام و حدیث به مقابله با جهالت ها پرداخت.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد:ساده زیستی، صبر، علم و معرفت،خیر خواهی و گذشت، قناعت، بخشش از جمله ویژگی های مهم امام صادق(ع) به شمار می رود که شیفتگان بیشماری را جذب کرد.

وی در مورد فعالیت های سیاسی امام صادق (ع)، با بیان اینکه مبارزات سیاسی ایشان به وسیله روشنگری و معرفی دستگاه حکومتی جور دارای اهمیت است، افزود: ایشان نمایندگانی را برای فعالیت های سیاسی به مناطق مختلف می فرستاد که نقش مهمی در توسعه اسلام و مکتب تشیع داشت.

ممدوحی اظهار داشت: اخلاق اجتماعی امام صادق(ع) تاثیر زیادی بر گسترش تبلیغات وی داشت و از نظر علم و فضیلت سرآمد بود.

وی خاطرنشان کرد: سخنان گوهر بار امام صادق(ع) بعد از قرن ها همچنان مسیر رستگاری و ایمان و زندگی صالح را روشن می سازد و جوانان باید اهتمام ویژه ای به این منابع ارزشمند شیعی داشته باشند تا رد برابر شبهات مسموم بتوانند ایستادگی کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار