رئیس هیأت کاراته استان قم خبر داد
رئیس هیأت کاراته استان قم گفت: کاراته‌کاهای قم از مسابقات آزاد انتخابی تیم ملی‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید ایران عنوان سومین استان مدال‌آور کاراته کشور را به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۲۶۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 30 July 2016
به گزارش تابناک قم، علیرضا برخورداری اظهار کرد: در شرایطی که جدال کاراته‌کاهای مدعی همراهی تیم‌های ملی اعزامی ایران در رقابت‌های قهرمانی 2016 قاره کهن در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امید زیر 21 سال به انجام رسید، تیم قم با کسب هفت مدال هر سه رده سنی، عنوان سوم ایران را از نظر کسب مدال به خود اختصاص داد.

وی افزود: این در حالی است که انگیزه بالا برای کسب سهمیه آسیا در هر دو بخش کاتا و کومیته برای کاراته استان قم، در رقابت با کاراته‌کاهای شرکت‌کننده از استان‌های مختلف کشور سبب شد تا نمایندگان قم با جنگندگی بسیار زیاد برای کسب عناوین برتر برابر رقبای خود صف‌آرایی کنند.

رئیس هیأت کاراته استان قم اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال جاری تیم‌های چهار رده سنی کاراته کشورمان، دو میدان مهم آسیایی و جهانی را پیش‌رو دارند و کاراته‌کاهای ملی‌پوش قرار است در رقابت‌های 2016 کاراته قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید زیر 21 سال و همچنین مسابقات جهانی بزرگسالان به میدان بروند، قم این شانس را دارد که در هر چهار رده سنی از میادین آسیایی و جهانی امسال مدال بگیرد.

وی یاد آور شد: کاراته‌کاهای قم نیز با این انگیزه که مانند دوره‌های گذشته، سهمیه حضور در پیکارهای قهرمانی قاره کهن را به دست آورده و با تمام توان در این پیکارها به مصاف رقبای آسیایی خود بروند و برای ورزش قم افتخارآفرینی کنند در هر سه رده سنی انتخابی تیم ملی نتایج خوبی کسب کردند.

برخورداری بیان کرد: این در شرایطی است که در دوره قبل رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در سال 2014 در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید زیر 21 سال که به میزبانی کشور مالزی برگزار شد، دو کاراته‌کا به نمایندگی از قم در هر دو بخش کاتا و کومیته برای کسب مدال به میدان رفتند.

وی خاطرنشان کرد: در رده سنی نوجوانان بخش کومیته مسابقات دو سال قبل قهرمانی آسیا در کوالالامپور، حمیدرضا نجاتی تنها نماینده کاراته قم در کاروان اعزامی کشورمان محسوب می‌شد و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت اما علیرضا خدری در کاتای انفرادی به مقامی دست پیدا نکرد.

رئیس هیأت کاراته استان قم ابراز کرد: امسال برای شناخت بهترین‌ها به منظور اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های آزاد انتخابی کاراته ایران برگزار شد و مدعیان عضویت در تیم ملی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی 2016 نوجوانان آسیا در سالن شهید کبکانیان تهران با یکدیگر به رقابت پرداختند و کاراته‌کاهای قم مجموعا هفت مدال کسب کردند.

وی یاد آور شد: تیم قم در رده سنی نوجوانان مسابقات آزاد انتخابی تیم ملی کاراته ایران به دو مدال طلا و برنز دست یافت، در رده سنی امید به یک طلا، یک نقره و یک برنز رسید و در رد سنی امید نیز یک نقره و یک برنز را به خود اختصاص داد تا بعد از مازندران و گیلان در مکان سوم رده‌بندی توزیع مدال‌ها قرار بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار