رئیس شورای اسلامی استان قم:
رئیس شورای اسلامی استان قم با اشاره به اینکه احداث نیروگاه حرارتی در قم باید از دستور کار استان خارج شود گفت: قم ظرفیت تولید انرژی خورشیدی را بخوبی دارد و باید دولت به این سمت حرکت کند.
کد خبر: ۲۶۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 29 July 2016
به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری با اشاره به اینکه موضوع نیروگاه یک موضوع مهم و کلانی است که در استان ما در حال وقوع است اظهار داشت: اصولا مجموعه وزارت نیرو باید از بحث ایجاد نیروگاه‌های حرارتی عبور کند.

رئیس شورای اسلامی استان قم با تصریح بر اینکه دولت باید واقعا دنبال استفاده از تکنولوژی‌های پاک باشد گفت: این جزو تکالیف و وظایف اصلی دولت و مجموعه وزارت نیرو است که متأسفانه به صورت جدی به آن پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: ما کماکان شاهد این هستیم که در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای و در واقع زیرساخت‌های تولید برق هنوز هم توجه و رویکرد به سمت ایجاد نیروگاه‌های حرارتی است.

بختیاری ادامه داد: بسیار مهم است که مجموعه دولت از این موضوع به صورت آگاهانه و ارادی عبور کند و به تولید انرژی پاک بپردازد.

وی گفت: در کشور ظرفیت‌های زیادی در تولید انرژی‌های پاک وجود دارد چرا که ما در سال بیش از 300 روز روزهای آفتابی داریم که می‌شود زیرساخت خوبی را برای نیروگاه‌های خورشیدی ایجاد کرد.

بختیاری با توجه به بحث گاز و نیروگاه‌های سی اچ پی که البته درصد پایین‌تری را نسبت به نیروگاه‌های خورشیدی از نظر آلودگی دارند خاطرنشان کرد: این نیروگاه‌ها بسیار مطلوب‌تر نسبت به نیروگاه‌های حرارتی که مولد آلودگی‌های مختلفی هستند.

رئیس شورای اسلامی استان قم با مطرح کردن آلاینده‌های نیروگاه‌های حرارتی تاکید کرد: علاوه بر همه این‌ها، نیاز آبی در نیروگاه‌های حرارتی بسیار بالا است و ما در کشور و استان قم با محدودیت‌های بسیاری برای آب مواجه هستیم که اصولا توجیهی برای انجام این کار وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به کنوانسیون‌های بین المللی و مقررات استانی، مکلف هستیم تثبیت کربن و کاهش تولید گازهای سمی را به انجام برسانیم و ایجاد نیروگاه حرارتی خلاف این مقررات است.

وی تصریح کرد: انجام این کار منطبق با معیارهای زیست محیطی یک جامعه نخواهد بود و ما در مجموعه شورای استان معتقدیم آنچه در گذشته اتفاق افتاده مربوط به گذشته است و با توجه به شرایط نامطلوب زیست محیطی که ما هر روز با آن دست به گریبان هستیم باید در این موضوع تجدید نظر شود و از دستور کار استان خارج شود.

بختیاری ادامه داد: قم ظرفیت تولید انرژی خورشیدی را به خوبی دارد و باید دولت به این سمت حرکت کند چرا که عوارض و مشکلات و هزینه‌های ناشی از فعالیت نیروگاه‌های حرارتی با لحاظ مسائل زیست محیطی و بهداشتی به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

وی از بیماری‌های تنفسی و سرطان‌ها که به شدت در کشور و استان قم در حال افزایش است یاد کرد و افزود: همه این‌ها دلایل و توجیهاتی است که ما باید از نیروگاه‌های حرارتی عبور کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار