آیت‌الله نوری همدانی در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه کشور:
مرجع تقلید شیعیان بر کمک تمام حوزویان، علما، اساتید و طلاب به مدیر جدید حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اینجانب نیز از شما حمایت کرده و برای موفقیت جنابعالی در این کار مهم و مقدس دعای خیر دارم.
کد خبر: ۲۶۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 29 July 2016
به گزارش تابناک قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار آیت‌الله اعرافی، مدیر جدید حوزه‌های علمیه ضمن تجلیل از خدمات ارزنده و شایسته آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر سابق حوزه‌های علمیه از آیت‌الله اعرافی به عنوان شخصیتی کارآمد و دارای سوابق مدیریتی بسیار با ارزش یاد کرد و خدمات وی در اداره جامعه المصطفی را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: امیدواریم جنابعالی در این مسئولیت جیدید که بسیار مهم، خطیر و در عین حال ارزشمند است، بتوانید کارهای خوبی که در گذشته انجام شده را تقویت و تجارب ارزنده خود در جامعه المصطفی را به حوزه منتقل کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه خطاب به مدیر جدید حوزه‌های علمیه تصریح کرد: تخصصی کردن علوم در حوزه، یکی از برنامه‌های جدی است که باید دنبال شود؛ چراکه با تخصص می‌توان در عرصه‌های گوناگون جهانی پاسخگو بود.

به گفته وی، با توجه های هجمه‌هایی که امروز از سوی دشمنان بر ما وارد می‌شود، تخصصی شدن علوم یکی از نیازهای مهم حوزه‌های علمیه است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: از دیگر نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، هجرت طلاب و عدم تمرکز آنان در حوزه علمیه قم است؛ چراکه امروز خالی بودن شهرها از وجود عالمان دین از مباحث نگران کننده است.

مرجع تقلید شیعیان بر حفظ سنت‌های حوزه تأکید کردو گفت: در کنار حفظ سنت‌ها، به روز کردن علوم و دروس حوزوی با همان سطح جواهری برای پاسخگویی به دنیا از دیگر نکات بسیار مهم  است.

وی استقلال حوزه از نکات لازم دانست و اظهار داشت: بنده معتقدم که حوزه باید مستقل باشد؛ به این معنا که هیچگونه وابستگی به دولت‌ها نداشته باشد، کما اینکه حوزه تا به امروز مکرر مطالبی را به دولت‌ها تذکر داده و استقلال خود را حفظ کرده است.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: امروز نیز استقلال حوزه باید ادامه داشته باشد؛ اما اگر از استقلال حوزه به دنبال جدایی آن از اصل نظام اسلامی باشیم، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: اصل نظام زاییده حوزه‌ها و تلاش علمای دین و روحانیت بوده است، از همین رو باید بدانیم که امروز دفاع از نظام اسلامی لازم و واجب است.

استاد برجسته حوزه با تأکید بر اینکه حوزه باید انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: انقلابی نگه داشتن حوزه از سوی دست اندرکاران آن در سطوح گوناگون، یکی از اصولی است که باید به آن توجه داشت و در این عرصه با کسی تعارف وجود ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: همه ما بر سر سفره اسلام، انقلاب و تشیع حضور داشته و باید برای نگهداری و پاسداری از آن تلاش کنیم.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: حوزه زنده، حوزه‌ای است که با ورود در مسائل گوناگون، سیاست اسلامی و انقلابی را به دنیا نشان داده و راه امام راحل را با قدرت و قوت ادامه دهد که مسئولیت آن در درجه اول متوجه حوزه‌های علمیه است.

استاد برجسته حوزه علمیه بر کمک تمام حوزویان، علما، اساتید و طلاب به مدیر جدید حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: اینجانب نیز از شما حمایت کرده و برای موفقیت در این کار مهم و مقدس دعای خیر دارم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار