مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: برگزاری جشنواره مشارکت ملی گردشگری بهترین فرصت برای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری استان است.
کد خبر: ۲۶۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 29 July 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری تمدید شد، گفت: این جشنواره به منظور افزایش آگاهی بیشتر جامعه از اهمیت و ارزش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صنعت گردشگری و افزایش مشارکت و همکاری مردمی در خلق ایده‌ها و تفکرات نوین است که بهترین فرصت برای معرفی استان قم است.

وی افزود: این جشنواره را با رویکرد گردشگری حلال و با بهره گیری از ظرفیت‌های ایران اسلامی و مبنای حلال بودن خدمات و تولیدات ایرانی مانند مهمان نوازی، خوراک ایرانی، سوغات، صنایع دستی، تنوع فرهنگی و در تبلیغات گسترده جهانی با همکاری سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی و فعالان مردمی در حوزه گردشگری فراخوان شده است تا علاقه مندان در آن حضوری فعال داشته باشند.

رضایی با اشاره به معرفی گردشگری حلال گفت: همه جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، مذهبی و انسان ساز می‌تواند در بستر گردشگری حلال معرف ظرفیت‌های ایرانی باشد که بسیاری از آثار مغفول مانده است.

وی ادامه داد: گردشگری حلال- ظرفیت ایرانی، عنوان انتخاب شده برای سومین دوره جشنواره مشارکت ملی گردشگری است تا از این جشنواره در جهت معرفی فرصت‌ها و استعدادهای گوناگون صنعت گردشگری کشورمان در مدیریت بهینه حضور گردشگران بین المللی بویژه مسلمانان جهان استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری در چهار بخش فراخوان شد، گفت: عکس (مردمی و حرفه‌ای)، فیلم، سفرنامه نویسی و ایده با استفاده از عنوان اصلی جشنواره از جمله بخش‌های این جشنواره است.

وی افزود: استان قم دارای بیش از ۳۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است که می‌توان این آثار را در قالب‌های مختلف معرفی کرد از این رو شرکت کنندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه http://www.irantourismfestival3.com مراجعه کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار