معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید قدردان تلاش ها و خدمت های افرادی باشیم که عمر با برکت خود را صرف اعتلای هنر ایران کرده اند.
کد خبر: ۲۶۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 28 July 2016
به گزارش تابناک قم، علی مراد خانی شامگاه چهارشنبه در نخستین همایش هنر و فضیلت نکوداشت هنرمند فرهیخته استاد علی تفضلیان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی قم ، با بیان اینکه مدیران باید نسبت به تقدیر فعالان و پیشکسوتان عرصه هنری تلاش و اهتمام جدی داشته باشند، افزود: این شخصیت های ارزشمند هنری توانسته اند با فعالیت ها، خدمات و زحمات خود اثرگذاری های بسیاری در جامعه داشته باشند.

وی از این استاد پیشکسوت تئاتر ایران و استان قم به عنوان یکی از بزرگان این هنر در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: استاد تفضلیان برای تئاتر مذهبی در اوائل انقلاب تلاش های بسیاری انجام داد که در آن دوره بسیار ارزشمند بود.

وی به درخشش استاد تفضلیان در جشنواره های گوناگون به عنوان کارگردان و بازیگر از جمله جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: این معلم شخصیت های بسیاری را در عرصه هنر تئاتر تربیت کرده است که اکنون این افراد نقش های تاثیرگذاری را در این عرصه ایفا می کنند. 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی های استاد تفضلیان گفت: وی بدون هیچ چشمداشتی هنر خود را در اختیار هنرمندان و جوانان علاقه مند به هنر قرار داده و در حوزه هنر به کارهای زیرساختی، آموزشی و به ثمررساندن جوانان اهتمام ویژه ای داشته است. 

مرادخانی گفت: استاد علی تفضلیان فعالیت های هنری خود را از مراسم های تعزیه خوانی شروع کرد و این شخصیت از آغاز فعالیت خود استعدادهای بسیاری داشت و توانست این استعدادها را به شیوه مطلوب برای همگان به نمایش بگذارد.

وی افزود: استان قم باید از حضور استاد علی تفضلیان در این استان به شیوه مطلوبی استفاده کند و قدردانی و سپاسگزاری از خدمات و زحمات این شخصیت هنری در برگزاری این همایش در این راستا اقدام شایسته و قابل تقدیری است. 

استاد علی تفضلیان از پیشکسوتان هنر تئاتر استان قم و ایران در سال 1329 در قم متولد و مدرک کارشناسی مدیریت خود را از مدرسه عالی قضایی دانشگاه تهران دریافت کرد.

وی علاوه بر فعالیت های هنری از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و دبیران بازنشسته آموزش و پرورش و نیز از پیشکسوتان رشته ورزشی بسکتبال استان قم محسوب می شود.

تفضلیان کارگردان برگزیده تئاتر فجر برای نمایش «آنجا که دلم سوخت» است که در کارنامه هنری خود به عنوان کارگردان، نمایشنامه نویس و بازیگر، نمایش هایی همچون مسلم ابن عقیل، یاد ایام، ضحاک ماردوش، آزمایشگاه مرکزی، و عشق به میهن را ثبت کرده است.

وی فعالیت هنری خود را از دوران دانش آموزی در دهه 40 شروع کرد و مسئول انجمن نمایش استان قم، عضو شورای نظارت نمایش استان قم و داور چندین دوره از جشنواره های استانی قم از جمله مسئولیت های این هنرمند است. 

این همایش با همکاری استانداری، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان قم، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان قم، شورای عالی هنر استان قم و انجمن پیشکسوتان ورزش استان قم برگزار شد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار