سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به فعالیت مرکز اسقاط خودروی فرسوده در این مجموعه گفت: ماهانه 100 تا 150 خودرو در این مرکز اسقاط می‌شود.
کد خبر: ۲۶۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 28 July 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه سایت البرز، مجموعه و مرکز دفن پسماند شهر قم است، اظهار کرد: به نوعی پسماندهای عادی و پزشکی در آن مکان دفن می‌شود، این مجموعه دارای مسیر مواصلاتی مناسب بوده و تاسیسات برق و روشنایی در آن فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم که پسماندهای صنعتی نیز به این فضا انتقال داده شود، البته پیش از این امر، نیاز است امکانات زیرساختی این مجموعه توسعه پیدا کند و امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات آن کامل‌تر شود تا بتوانیم مجموعه کامل‌تری داشته باشیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر در این مجموعه حدود 700 تن زباله به صورت روزانه دفع می‌شود، گفت: در مرکز اسقاط خودروی فرسوده نیز ماهانه 100 تا 150 خودرو اسقاط می‌شود.

میرابراهیمی یادآور شد: سایت البرز مجموعه‌ای است که پسماندهای شهری در فضاهای مستقل مدیریت می‌شود، بنابراین ضرورت دارد که به آن پرداخته شود و امکانات زیرساختی در آن فراهم شود. اکنون کارخانه حمایت و پردازش زباله در مجموعه فعال شده و در حال فعالیت است، البته نیاز است این کارخانه کامل‌تر شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت:‌ باید استقرار برج‌های روشنایی در محدوده کامل باشد تا روشنایی کافی برای فعالیت شبانه روزی در این سایت فراهم شود، بنابراین 10 برج روشنایی 18 متری 12 شعله برای تأمین روشنایی مجموعه مستقر کرده‌ایم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: ‌90 هزار متر مربع محوطه دو مجموعه اسقاط خودروی فرسوده و کارخانه پردازش دیوارکشی شده است و نسبت به محوطه‌سازی، جدول‌کشی، زیرسازی، بتون و آسفالت اقدام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار