مدیرعامل سازمان زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) مطرح کرد
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: دولت مصوبه‌هایی برای تشویق مردم جهت احیای بافت فرسوده داشته که شهرداری پیگیری ابلاغ شرایط اجرای این مصوبات را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۲۶۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 27 July 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به شرایط و وضعیت اعطای وام احیای بافت‌های فرسوده اظهار کرد: در حال حاضر برای این وام‌ها دو دوره تعریف شده است تا در شرایطی که هنوز اقدامات ساخت و ساز تکمیل نشده، سازندگان با مشکل روبه‌رو نشوند.

وی با بیان اینکه دوره نخست این وام‌ها 1.5 ساله است، خاطرنشان کرد: در دوره اول که دوره تنفس وام است، طی این مدت سود 10 تا 12 درصد دریافت می شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به سود و وضعیت پرداخت دوره دوم وام بافت فرسوده گفت: برای دوره دوم که دوره بازپرداخت است 20 درصد سود دریافت می‌شود که در روزهای گذشته به 18 درصد رسیده است.

وی گفت: البته دولت مصوبه‌ای برای پرداخت یارانه 10 درصدی برای بافت‌های فرسوده داشته که هنوز ابلاغ اجرایی نشده است، البته متولی این کار وزارت راه و شهرسازی است که باید نسبت به ابلاغ دستورالعمل ها اقدام کند و ما پیگیر تحقق این امر هستیم.

خاکی با تاکید بر لزوم تامین منابع برای اعمال این مصوبه در کشور، خاطرنشان کرد: جلساتی با بانک مرکزی داشتیم تا بتوانیم این امر را محقق کنیم تا مشکل شهر در این زمینه حل شود.

وی با بیان اینکه متولی احیای بافت‌های فرسوده وزارت راه و شهرسازی است، افزود: برای هر واحد وام بافت فرسوده 500 میلیون ریال است که بعد از دوره تنفس 1.5 ساله، زمان بازپرداخت 15 ساله دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار