با حضور جمعی از مسؤولان ملی انجام شد
مراسم نکوداشت علی تفضلیان از اساتید برجسته تئاتر کشور با حضور جمعی از مسؤولان ملی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵ 27 July 2016
به گزارش تابناک قم، همایش هنر و فضیلت به منظور نکوداشت استاد علی تفضلیان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا حسینی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد، حسین پارسایی مدیرکل نمایش خانگی سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان و فرهیختگان در سالن همایش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در شورای عالی هنر یاد کرد و گفت: امیدواریم به برکت دستاوردهای کنونی در عرصه فرهنگ و هنر بتوانیم استعدادهای جدید را در بخش‌های مختلف شناسایی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در جوار حرم حضرت معصومه(س) و حوزه‌های علمیه اهتمام جدی دارد، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال توسعه هنر و فرهنگ است و برای رسیدن به این هدف از ظرفیت‌های مختلف استانی و ملی استفاده می‌شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم دریافت رتبه‌های برتر جشنواره‌های هنری را یکی از ویژگی‌های استاد تفضلیان برشمرد و عنوان کرد: این آموزگار شخصیت‌های بسیاری را در عرصه تئاتر تربیت کرده است که اکنون این افراد نقش‌های تاثیرگذاری را در این عرصه ایفا می‌کنند.

علی مرادخانی با اشاره به اینکه علی تفضلیان فعالیت‌های هنری خود را از مراسم‌های تعزیه‌خوانی آغاز کرده است، گفت: این شخصیت از آغاز فعالیت خود استعدادهای بسیاری داشته و توانسته این استعدادها را به شیوه مطلوب برای همگان به نمایش گذارد.

علی منتظری استاد برجسته تئاتر هم در این مراسم با بیان اینکه علی تفضلیان یکی از شخصیت‌های برجسته تئاتر کشور است، اظهار کرد: شخصیت‌هایی که به برکت استان قم توانسته به جایگاه‌های برجسته برسند باید نسبت به هنر و فرهنگ این استان نگاه ویژه داشته باشند.

رونمایی از تمبر یادبود استاد علی تفضلیان، اجرای حمیدرضا نوربخش مدیر خانه موسیقی، منقبت‌خوانی مرشد اسحاقی و خاطره‌گویی استاد علی تفضلیان و تجلیل از وی توسط دستگاه‌های مختلف فرهنگی بخش‌های دیگر این همایش بوده است.

استاد علی تفضلیان به عنوان یکی از چهره‌های برجسته تئاتر کشور از دوران قبل از انقلاب اسلامی تاکنون برای مردم ایران اجراهای توانمندی را در نقش‌های متفاوت به نمایش گذاشته و طی این دوران با بهره‌گیری از آموزه‌های خود شاگردان بسیاری را در این عرصه تربیت کرده است.

همچنین وی در دوران تدریس در مدارس آموزش و پرورش شاگردان بسیاری را با آموزه‌های ورزشی آشنا و طی سال‌های گذشته به عنوان رئیس، دبیر و مسؤول کمیته داوران هیأت بستکبال استان قم در عرصه ورزش کارنامه درخشانی را برای خود ثبت کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار