تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):
ممکن است دشمنان دروغ‌ و شایعاتی را منتشر کنند، مؤمنان نباید این حرف‌ها را که از روی غرض و دشمنی است باور کرده و خود منتشر کننده آن باشند.
کد خبر: ۲۶۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 27 July 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از دانش آموزان سیرجانی حافظ قرآن کریم با اشاره به نامه ۴۷ نهج‌البلاغه گفت: در این نامه امام علی(ع) مؤمنان و شیعیان را به مأنوس بودن و عمل کردن به قرآن توصیه می‌کنند.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در این نامه مؤمنان، شیعیان و محبان را از این که دیگران در عمل کردن به قرآن از آنها پیشی بگیرند، برحذر داشته‌اند.

امام جمعه قم با بیان اینکه منظور از دیگران در این سخن امام علی(ع) هم می‌تواند پیروان سایر مذاهب اسلامی و هم غیر مسلمانان باشد، گفت: نباید به گونه‌ای شود گروهی غیر مسلمان عملشان همسو با قرآن باشد ولی رفتارهای فردی و اجتماعی مسلمانان چیزی غیر از آموزه‌های این کتاب آسمانی باشد.

وی افزود: در آموزه‌های قرآنی، درباره تمامی امور زندگی الگوهای رفتاری و اجتماعی بیان شده است که عمل کردن به آن، جامعه را از هر نوع رفتار ناهنجار مصون می‌دارد؛ ولی متأسفانه در کشورهای اسلامی مشاهده می‌شود افراد به این آموزه‌ها که از سوی خداوند و توسط نبی مکرم اسلام(ص) به آنها رسیده، بی توجه هستند.

سعیدی انس با قرآن، تجوید، صوت و دیگر رشته‌های قرآنی را مقدمه و مسیری برای عمل به قرآن دانست و گفت: اگر ما با قرآن مأنوس باشیم ولی در مرحله عمل به دستورات این کتاب آسمانی کوتاهی کنیم، نتوانسته‌ایم به هدف خود دست یابیم.

وی افزود: ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان، هیچ کدام ارزشی ندارد و نمی‌تواند انسان را به کمال برساند. البته ایمان در کنار عمل به قرآن، نیازمند صبر و استقامت است، به این معنی که نباید محدود به زمان یا مکان خاصی باشد، بلکه در تمام عمر انسان این دو عنصر اصلی در کنار هم باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه با انتقاد از رواج برخی بی اخلاقی‌ها در کشور، گفت: امروزه بی‌اخلاقی‌هایی چون تهمت، غیبت و بی آبرو کردن افراد، به ویژه در فضای مجازی فراوان مشاهده می‌شود؛ حرف‌هایی که از افراد شنیده می‌شود، فوراً در سطح وسیعی از جامعه منتشر می‌شود و بعدها مشخص می‌شود که آن شخص چنین حرفی را نزده یا منظور آن چیز دیگری بوده است؛ گاهی حتی منبعی هم برای این اخبار ندارند و تنها بر شنیده‌ها اکتفا می‌گردد.

سعیدی با بیان این که اگر هم گروهی بی توجه به اصول اخلاقی و دینی، چنین مطالبی را منتشر می‌سازند، نباید فوری آن را پذیرفت، ادامه داد: ممکن است دشمنان دروغ‌ها و شایعاتی را منتشر سازند، مؤمنان نباید این حرف‌ها را که از روی غرض و دشمنی است، باور کرده و خود نیز منتشر کننده آن باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار