در حالی که کمتر از 3 ماه از آغاز به کار رسمی مجلس دهم می گذرد، برگزاری سومین نشست نمایندگان استان می‌تواند نوید یک شروع خوب برای استان در این دوره مجلس باشد، به‌خصوص در این دوره که دو تن از سه نماینده قم در بین هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار دارند و هماهنگی بیشتر آن‌ها می‌تواند آینده‌ای بهتری را برای قم رقم بزند.
کد خبر: ۲۶۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 27 July 2016
به گزارش تابناک قم، سومین ، نشست مجمع نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی عصر روز جمعه این هفته در قم برگزار شد، اتفاقی که می توان آن را به فال نیک گرفت.

در حالی که کمتر از 3 ماه از آغاز به کار رسمی مجلس دهم می گذرد، برگزاری سومین نشست نمایندگان استان می‌تواند نوید یک شروع خوب برای استان در این دوره مجلس باشد، به‌خصوص در این دوره که دو تن از سه نماینده قم در بین هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی  قرار دارند و هماهنگی بیشتر آن‌ها می‌تواند آینده‌ای بهتری را برای قم رقم بزند.

از طرف دیگر برگزاری سومین نشست نمایندگان در این دوره در مقایسه با دوره قبلی که تنها 6 بار صورت پذیرفت، نشان‌دهنده اهمیتی است که نمایندگان در این دوره بر روی مسائل استانی دارند که همین موضوع می‌تواند زمینه را برای حل بهتر و سریع‌تر مشکلات قم فراهم سازد.

استان قم که ازنظر درآمدی در رتبه بیستم و از نظر بودجه در ردیف آخر کشور قرار دارد، برای برطرف کردن مشکلات خود بیش‌ازپیش نیازمند همدلی مسئولان است ، به‌طوری‌که وضعیت عمرانی و آبادانی شهر به‌خصوص در دولت یازدهم اصلاً قابل‌قبول نیست ، موضوعی که می‌توان آن را از مباحث مطرح‌شده در نشست نمایندگان قم هم به‌راحتی مشاهده کرد.

احمد امیرآبادی یکی از 3 نماینده قم در مجلس در خصوص مباحث مطرح‌شده، در این نشست می‌گوید: در این نشست وضعیت پروژه فرودگاه شهر قم بررسی و مقرر شد که استاندار قم تیمی را مشخص کند تا این تیم از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی برای اجرای پروژه استفاده کند. همچنین قرار شد که جلسه‌ای با حضور وزیر راه برای بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان، مترو و مونوریل قم و پروژه‌های دیگر عمرانی استان برگزار شود.

شاید در این میان نکته مهم و اساسی ادامه دار بودن این نشست ها در ماه های آینده است ، که می تواند در پیگیری و حل مشکلات استانی ثمر بخش باشد، اتفاقی که حجت الاسلام ذوالنوری یکی دیگر از نمایندگان قم درباره آن می گوید: امیدوارم جلسات مجمع به صورت منظم یک بار در ماه برگزار شود تا مسائل استان به سرعت مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر علاوه بر برگزاری نشست نمایندگان استان، حضور 3 روزه علی لاریجانی نماینده دوم شهر قم در مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی خود و دیدارهای وی را نیز می توان ازاتفاقات مهم و قابل توجه ای دانست که می تواند گره گشای مشکلات استانی باشد.

علی لاریجانی در حالی دو روز آخر هفته و همچنین روز شنبه این هفته را در قم حضور داشت و بیش از 12 سخنرانی را در بین مسئولان و مردم داشت که در دوره های قبلی کمتر پیش می آمد که رئیس مجلس بتواند چندین روز در شهر قم حضور داشته باشد.

علاوه بر این حضور وی در بین مردم برخی مناطق قم نیز می تواند در حل مشکلات مردم قم مفید و مؤثر باشد، هر چندکه برخی کارشناسان ریزش آرای وی در انتخابات مجلس دهم را یکی از عوامل حضور بیشتر لاریجانی در حوزه انتخابیه‌اش می‌دانند اما حتی به فرض این‌که این موضوع هم دلیل حضور بیشتر رئیس مجلس شورای اسلامی در قم باشد موجب پیشرفت و آبادانی استان خواهد شد.

به‌هرحال زمانی که مسئولان و مدیران استانی شاهد باشند که رئیس یکی از 3 قوه کشور به‌صورت خاص به دنبال برطرف کردن کمبودها و مشکلات استان است ، موجب دلگرمی آن‌ها شده و مهم‌تر از آن ، عزم مسئولان را برای پیگیری بیشتر مشکلات مردم جزم می کند.

در پایان باید گفت هماهنگی ، همراهی و وحدت نمایندگان استان قم در کنار همراهی مدیران و مسئولان استانی نه‌تنها می‌تواند مشکلات عمرانی و .. استان را حل کند بلکه می‌تواند گره‌گشای سایر مشکلات استان از قبیل  بیکاری ، رکود و .. باشد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار