4 سال است که ساکنان واحدهای مسکونی در بلوار بهشت پردیسان از افت فشار و قطعی آب در بعضی ساعت‌ها گلایه دارند. جولان سگ‌های ولگرد، نبود زیرساخت‌های رفاهی و آموزشی و چندین مشکل دیگر کم بود، حالا زهر بی‌آبی کام اهالی این محله را تلخ کرده است.
کد خبر: ۲۶۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 27 July 2016
به گزارش تابناک قم، این روزها که قم در ردیف گرم‌ترین شهرهای کشور قرار دارد، مشکل افت فشار و قطعی آب این واحدها، هر روز از غروب تا نیمه‌های شب، زندگی اهالی این بلوار را مختل کرده است. شهروندان درپی تماس مکرر و پیگیری مشکل در شرکت آب و فاضلاب از خبرنگار ما هم کمک خواستند.

کسی پاسخگو نیست

فقط در یک مجتمع باقرالعلوم(ع) که دارای 4 بلوک است، 24 واحد مسکونی در طبقه‌های اول و دوم از مشکل قطعی آب رنج می‌برند. روح‌الله اسکندری مدیر بلوک‌های 3 و 4 این مجتمع به خبرنگار همشهری گفت: ساکنان طبقه‌های یک و 2 این مجتمع مشکل قطعی آب را بارها از طریق سامانه 122 شرکت آب و فاضلاب استان و روزنامه همشهری پیگیری کردند ولی تاکنون اقدام عملی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

وی افزود: فشار آب در سایر محله‌های پردیسان خوب است و حتی در برخی مجتمع‌ها، واحدهای طبقه‌های سوم و چهارم بدون نصب پمپ، از فشار خوب آب برخوردار هستند.

رحمان فتاح‌زاده یکی دیگر از ساکنان این مجتمع نزد مدیران شرکت آب و فاضلاب استان چهره‌ای آشناست. وی برای حل مشکل قطعی آب این محله بارها به شرکت آب و فاضلاب استان مراجعه و از مدیران آبفا تقاضای کمک کرده است.

فتاح‌زاده گفت: حدود 4 سال است که این مشکل توسط افراد مختلف پیگیری می‌شود. در پیگیری‌های اولیه، دلیل قطعی آب تشخیص داده نمی‌شد. بعد از مدتی یکی از کارشناسان باتجربه آبفا، دلیل اصلی قطعی آب در این محله را بالابودن ارتفاع واحدهای مسکونی این محله و سهل انگاری پیمانکار در لوله گذاری و طراحی انتقال آب تشخیص داد.

این شهروند ادامه داد: اگر در انتهای بلوار شهروند حدود 100 متر لوله گذاری می‌شد این مشکل از مدت‌ها قبل برطرف می‌شد ولی آن طور که کارشناس آبفا گفته، شرکت آب و فاضلاب اعتبار کافی برای اجرای این طرح نداشته است.

به گفته فتاح‌زاده، مجتمع‌های مسکونی که یک کنتور مشترک دارند، پمپ آب نصب کرده و شاید با مشکل افت فشار آب مواجه باشند ولی قطعی آب ندارند، اما بسیاری از مجتمع‌های مسکونی خیابان عترت، مشکل قطعی آب را در ساعت‌هایی از شبانه روز تجربه می‌کنند.

تجویز غیرفنی

مجید ایزدی یکی دیگر از شهروندان خیابان عترت تاکنون چند بار با سامانه 122 تماس گرفته ولی هر بار پاسخ تکراری از اپراتور این سامانه شنیده است. نیروهای آبفا و اپراتور سامانه به شهروندان این محله توصیه می‌کنند که برای رفع این مشکل از پمپ استفاده کنند. این کار جز اینکه هزینه زیادی متوجه ساکنان این مجتمع‌ها می‌کند، یک مشکل فنی هم دارد.

ایزدی گفت: از آنجا که فشار آب باید به گونه‌ای باشد که واحدهای طبقه‌های یک و 2 بدون استفاده از پمپ، مشکل کمبود آب نداشته باشند، در طراحی مجتمع‌های مسکونی جایی برای نصب پمپ آب در نظر گرفته نشده است و فقط طبقه‌های سوم و بالاتر از آن می‌توانند از پمپ استفاده کنند.

پیگیری همشهری برای رفع مشکل

با پیگیری خبرنگار همشهری، مهدی نظرزاده، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم به همراه تعدادی از کارشناسان آبفا به این محل مراجعه کردند. آب واحدهای مسکونی این محله قبل از مراجعه کارشناسان آبفا قطع بود. مسأله‌ای که تعجب آقای نظرزاده را برانگیخت.

بررسی‌های کارشناسان آبفا که تمام شد، معاون بهره‌برداری این شرکت به اهالی این محله وعده داد که مشکل آنها را پس از بررسی نقشه آبرسانی، بررسی و در کوتاه‌ترین زمان برای چاره‌جویی آن اقدام ‌کند.

نظرزاده یک روز بعد از بازدید، با خبرنگار ما تماس گرفت و دلیل اصلی مشکل کمبود آب این واحدها را بالابودن ارتفاع محله از فشارشکن اعلام کرد.

وی گفت: فشارشکن آب پردیسان حدود هزار متر بالای سطح دریا قرار دارد ولی ورودی آب واحدهای خیابان عترت حدود هزار و 27 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

نتیجه بررسی‌های کارشناسان آبفا همان پاسخی بود که چند سال پیش به رحمان فتاح‌زاده یکی از شهروندان این محله دادند. برای حل مشکل کمبود آب واحدهای این محل باید حدود 100 متر لوله گذاری جدید انجام شود تا 2 خط انتقال آب به هم متصل شوند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان از آغاز عملیات حفاری و لوله گذاری برای حل مشکل قطعی آب این محله خبر داد و افزود: تا چند روز آینده مشکل اهالی بلوار بهشت و خیابان عترت برطرف می‌شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار