مدیر اجرایی جشنواره علامه حلی از آغاز نهمین دوره این جشنواره خبر داد و گفت: در هشتمین دوره ۱۶ هزار اثر از سوی طلاب ارسال شد که تقریبا شش هزار اثر از سوی بانوان و مابقی از سوی طلاب مرد بوده است.
کد خبر: ۲۶۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ 27 July 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین با بیان اینکه هنوز هشتمین دوره این جشنواره خاتمه نیافته گفت: با این وجود فراخوان نهمین دوره جشنواره را اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: فراخوان نهمین دوره تا ۱۵ دی ماه ۹۵ ادامه دارد و طبق روال دوره‌های اخیر در سطح استانی و در نهایت کشوری برگزار و داوری خواهد شد.

وی از ایجاد ۱۵ دبیرخانه استانی جشنواره در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: تشکیل این دبیرخانه‌های استانی با دو هدف صورت گرفته است یکی اینکه طلاب به نحو عادلانه‌تری با هم رقابت کنند و مثلا طلاب اردبیلی با طلاب قمی رقابت نداشته باشند چون ممکن است شرایط و امکانات و ظرفیت‌های متفاوتی در هر استان وجود داشته باشد.

مظاهری تصریح کرد: هویت‌بخشی بیشتر به فعالیت‌های پژوهشی و رونق آن در استان‌ها و ایجاد رقابت علمی میان طلاب در هر استان از دیگر اهداف تشکیل دبیرخانه‌های استانی است.

آذرماه؛ زمان اختتامیه

مدیر اجرایی این جشنواره عنوان کرد: تعداد زیادی از مراسم اختتامیه استان‌ها برای هشتمین دوره برگزار شده و در شهریور و یا مهرماه و با خاتمه یافتن مراسم استانی و معرفی نفرات برتر هر استان، مراسم اختتامیه کشوری در آذرماه در قم برگزار می‌شود.

مظاهری ادامه داد: هر اثری که امتیاز بالای ۸۰ را کسب کند، می‌تواند از مرحله استانی وارد مرحله کشوری شود و در مرحله کشوری نیز هر مقاله، کتاب و یا پایان‌نامه که باز بتواند این امتیاز را به دست آورد وارد مرحله تجلیل خواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره علامه حلی تصریح کرد: آثار علمی فراخوان شده در این جشنواره در ۱۰ گروه علمی شامل؛ فقه و حقوق اسلامی، اصول فقه، ادبیات و تاریخ اسلام، فلسفه و منطق، اخلاق و تربیت، علوم حدیث و درایه، تفسیر و علوم قرآنی، کلام، علوم انسانی مرتبط با حوزه دین است.

وی با بیان اینکه آثار در سه قالب مقاله، کتاب و پایان‌نامه ارایه می‌شود، اظهار کرد: داوری آثار رسیده نیز در چهار سطح حوزوی صورت می‌گیرد و یکی از اتفاقات جدید در جشنواره نیز افزایش سن افراد شرکت‌کننده است.

افزایش سن شرکت‌کنندگان

مظاهری بیان کرد: تاکنون ۳۱ سالگی شرط لازم برای حضور در جشنواره تعیین شده بود ولی این سن به ۴۰ سال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه بانوان و برادران طلبه است گفت: در سال گذشته یعنی هشتمین دوره ۱۶ هزار اثر از سراسر کشور ارسال شد که شش هزار اثر آن از طلاب خواهر و مابقی نیز از برادران بوده است.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های دیگری متولی مباحث هنری هستند اظهار کرد: اگر پژوهش‌هایی درباره هنر دینی صورت بگیرد و ارسال شود می‌پذیریم ولی موضوعات و قالب‌های هنری برای جشنواره مدنظر نیست.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار