رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه ۵۳۴ طرح واحد صنعتی و کشاورزی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده‌اند گفت: در بخش صنعت ۱۲۲ واحد صنعتی با اشتغال ۴ هزار نفر و ۱۷۷ میلیارد تومان سرمایه در گردش به بانک‌ها معرفی شده است.
کد خبر: ۲۶۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 27 July 2016
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل و رفع موانع تولید بخش صنعت در استان اظهار داشت: در این راستا 4 کارگروه مالیاتی، بانکی و مالی، زیربنایی و محیط زیست، کارگری، بهداشت و تامین اجتماعی تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در کارگروه مالیاتی تاکنون مسائل و مشکلات 79 واحد صنعتی استان بررسی که 110 مصوبه به همراه داشته، از این تعداد تاکنون 30 مصوبه اجرایی شده است؛ در این کارگروه سعی شده مهم‌ترین مشکلات و مسائلی را که می‌توان از این جلسات بررسی شود انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش مالیاتی مهم‌ترین مشکل فاکتورهای صوری برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها و نپذیرفتن اعتبار مالیاتی بوده است افزود: در کارگروه بانکی و مالی نیز 59 واحد تولیدی در این کاگروه مسائل خود را مطرح کردند که از 98 مصوبه این جلسات 40 مورد اجرایی شده است.

ذاکری با بیان اینکه 13 مشکل در بخش بانکی شناسایی شده اعم از نیاز مالی و نقدینگی به‌دلیل بالا و متغیر بودن قیمت مواد اولیه، معوق شدن بدهی بانکی به‌دلیل رکود بازار، اقدامات بانک‌ها در اجرای وثیقه‌ها و استمهال و تقسیط مجدد است ادامه داد: معوقات ارزی، عدم پیگیری و تامین مالی بانک‌ها از صندوق توسعه ملی، عدم ارائه خدمات و دسته چک به واحدهای دارای بدهی معوق، افزایش سقف اعتبارات بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و ضوابط شدید بانکی و سازمان‌های نظارتی دیگر مشکل واحدهای صنعتی در بخش مالی و بانکی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: مسدودکردن بخشی از تسهیلات اعطایی، اخذ پیش فاکتور برای اعطای سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و تمدید وام افزوده، اخذ صوت حساب رسیدگی شده برای سرمایه در گردش و نیاز به بخشودگی جرایم بانکی از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی استان نیز از مشکلات واحدهای صنعتی در مسائل بانکی است.

وی به بررسی مسائل زیربنایی و محیط زیست اشاره کرد و گفت: در این بخش 84 واحد تولیدی مسائل خود را در این زمینه بیان کردند که مهم‌ترین مسائل زیست‌محیطی واحدهای صنعتی، تقاضا برای تقسیط بدهی امکانات زیربنایی، مشکل منابع طبیعی در بخش معدن و تامین امکانات زیربنایی به ویژه برق از مشکلات عمده در شهرک شکوهیه و محمود آباد است.

به گفته ذاکری، تاکنون مشکل 27 واحد تولیدی در بخش کارگری، بهداشت و تامین اجتماعی بررسی شده که بدهی به سازمان تامین اجتماعی، مشاغل سخت و زیان آور و غذا و دارو از عمده مسائل این واحدها بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به بسته نقدینگی که دولت برای بخش صنعت در نظر گرفته است خاطرنشان کرد: 534 طرح واحد صنعتی و کشاورزی در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 268 واحد و 61 طرح صنعتی است، در بخش صنعت 122 واحد صنعتی با اشتغال 4 هزار نفر و 177 میلیارد تومان سرمایه در گردش توسط کمیته مدیریتی و کارشناسی مصوب و به بانک‌ها معرفی شده است.

وی ادامه داد: برای 25 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد نیز کار کارشناسی و مدیریتی شده که با اشتغال 675 نفر و 33 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات ثابت مصوب و به بانک‌ها معرفی شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار