راه اندازی جمعه بازار خودرو در قم، از مهمترین مصوبات یکصد و هشتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم بود. این جمعه بازار به صورت موقت در محل پروژه شهرک خودرو که تنها خاکبرداری آن انجام شده، راه اندازی می شود.
کد خبر: ۲۶۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 25 July 2016
به گزارش تابناک قم، صد و هشتاد و نهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم شامگاه یکشنبه به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور شهردار برگزار شد.

اولین لایحه این جلسه، مربوط به اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات جمعه بازار خودرو سازمان میادین میوه و تره بار بود که به صحن علنی آمد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در این خصوص گفت: سازمان میادین میوه و تره‌بار قصد دارد جمعه‌بازار خودرو را در محدوده میدان شهید رجایی راه‌اندازی کند که برای بحث تعرفه آن نیاز به مصوبه شورا دارد.

اخذ حداقل 30 درصد بهای خدمات کارشناسی رنگ توسط سازمان از پیمانکار برای خودروی داخلی 20 هزار تومان و برای خودروی خارجی 30 هزار تومان، اخذ حداقل 20 درصد بهای خدمات معاینه فنی توسط سازمان از پیمانکار برای هر خودرو 20 هزار تومان، اخذ حداقل 20 درصد بهای خدمات کارشناسی انتظامی بر اساس تعرفه نیروی انتظامی، اخذ ورودی به محدوده جمعه‌بازار با نرخ 5 هزار تومان توسط سازمان، اخذ مبلغ 50 هزار تومان حق‌الزحمه معاملات خودرو داخلی و 100 هزار تومان برای خودروهای خارجی توسط پیمانکار بندهای این لایحه را تشکیل می‌دهد.

در ادامه محمود مسگری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم در خصوص این لایحه گفت: آیا با ایجاد شهرک خودرویی جمعه‌بازار خودرو به فعالیت خود ادامه می‌دهد یا منتقل می‌شود؟

سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم در جواب، با اعلام انجام خاکبرداری این پروژه گفت: پروژه شهرک خودرو شروع شده و فعال است و بالای 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد. 

وی با اعلام اینکه تا این پروژه اجرا شود یک جمعه بازار خودرو کنار همین فضا خواهیم داشت افزود: این یک محل موقت است و فضایی است که راه اندازی می‌کنیم برای اینکه در این نقطه از شهر این تعریف را داشته باشیم.

این لایحه با شرط تعیین نرخ سالیانه توسط اعضای شورای شهر، با اکثریت آراء به تصویب رسید.

رفع ابهام شهرداری در زمینه نیروگاه زباله سوز و سیستم دایجستر با مشارکت بخش خصوصی، مخالفت با دریافت عوارض ارزش افزوده از املاک بلوار جمهوری، تصویب تفریغ بودجه سال 94 شورای شهر و تخصیص مبلغ 10هزار میلیارد ریال جهت پرداخت حق کسب و پیشه مغازه های پل حجتیه از دیگر مصوبات این جلسه بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار