برای چندمین بار:
روز گذشته با کاهش دید افقی به کمتر از ۲۰۰۰ متر بالاترین میزان آلودگی هوا به استان قم اختصاص پیدا کرد. هواشناسی استان قم هوای این استان را تا پایان روز سه شنبه همراه با گرد و خاک و افزایش روند گرما پیش بینی کرد.
کد خبر: ۲۵۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 10 July 2016
به گزارش تابانک قم، مدیرکل هواشناسی استان قم از پایداری وضعیت جوی استان تا روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: در روز گذشته با کاهش دید افقی به کمتر از ۲۰۰۰ متر بالاترین میزان آلودگی هوا به استان قم اختصاص پیدا کرد.

یحیی زارع از کاهش سرعت باد در روزهای آینده خبر داد و افزود: حداقل دمای فعلی استان 24 درجه است که این عدد برای فردا به 27 درجه افزایش پیدا می‌کند.

وی از رانندگان خواست تا با توجه به سرعت بالای وزش باد، احتیاط لازم را به عمل آورند و به گروه‌های حساس مردم هم توصیه کرد تا در صورت عدم لزوم، از خانه خارج نشوند.

سه‌شنبه هوای قم به 43 درجه می‌رسد

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: دمای هوا در روز سه‌شنبه حداکثر به 43 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی افزود: امروز هوا صاف تا قسمتی ابری است و در برخی ساعات روز شاهد وزش باد شدید به همراه گرد و خاک خواهیم بود.

وضعیت هوای قم برای عموم مردم ناسالم است

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان قم نیز با توجه به اعلام هشدار هوای ناسالم در ساعت‌های اولیه امروز برای گروه‌های حساس‌ اظهار داشت: در سنجش‌های بعد از ظهر با تشخیص بالا رفتن میزان گرد و خاک بیش از حد مجاز، وضعیت آب و هوا برای عموم مردم در شرایط ناسالم قرار گرفت.

اسماعیل احمدی‌زاده، ‌با توجه به جهت وزش باد که از شرق وارد استان می‌شود، کانون گرد و خاک را دشت مسیله و قمرود دانست و گفت: در ساعات شب از این میزان کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: با کاهش باد از این وضعیت کاسته خواهد شد اما صبح فردا با افزایش باد دوباره میزان آلایندگی بالا می‌رود.

احمدی زاده با اشاره به پیش بینی‌های سازمان هوا‌شناسی و اطلاعات ایستگاه‌های پایش هوا، این وضعیت را تا پس فردا در قم پایدار خواند و از عموم مردم خواست تا در غیر از شرایط ضروری اقدام به خروج از خانه نکنند.

گفتنی است اداره کل محیط زیست استان قم با اعلام اینکه شاخص کیفیت هوای شهر قم در وضعیت ناسالم قرار دارد، متوسط ذرات معلق در هوا را 110 میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار