در نمار عید فطر قم مطرح شد:
امروز صهیونیست ها و سعودی ها کمر به نابودی اسلام و مسلمین بسته اند، آل سعود که خود را یک روزی محور جهان اسلام معرفی می کرد امروز از بی آبرو ترین کشورهای منطقه است.
کد خبر: ۲۵۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 06 July 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه بین ‌المللی صهیونیست ‌ها و سعودی ‌ها کمر به نابودی اسلام بسته‌ اند. مزدوران آنان مانند داعشی ها فتنه بزرگی را در سرزمین های اسلامی دنبال می ‌کنند اما آنها محکوم به شکست هستند. 

وی تاکید کرد: امروز مردم مظلوم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین و... از انقلاب و مقاومت اسلامی ایران برابر استکبار الگو گرفته‌اند و در برابر دشمنانشان از جمله اسرائیل متجاوز که ادعای حکومت از نیل تا فرات را داشت و امروز در سرزمین‌های اشغالی محبوس شده است و آل سعود که ادعای مدیریت جهان اسلام را داشت و امروز از بی آبروترین کشورها به شمار می‌رود، ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه قم در ادامه اظهار داشت: ایران تهدیدی برای کشورهای منطقه نیست، چنانچه کشوری به دنبال کوچک‌ترین تجاوز به ایران باشد پاسخ ملت قاطعانه است.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به دیدارهایی که مقام معظم رهبری در ماه رمضان با اقشار مختلف مردم داشتند، ابراز داشت: شایسته است سخنان رهبری و مطالبات و رهنمودهای ایشان در این دیدارها مورد توجه باشد و هر کسی که مخاطب این سخنان بوده جهت عملی شدن مطالبات تلاش کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ولنگاری فرهنگی گله‌مند بودند، افزود: ترویج عفاف و حجاب، جلوگیری از کسب درآمدهای نامشروع و توسعه اقتصاد مقاومتی از جمله مباحث مهمی بود که مقام معظم رهبری مطرح کردند که باید بدان‌ها توجه ویژه صورت گیرد.

آیت‌الله سعیدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تقوای الهی محصول روزه ماه مبارک رمضان است، گفت: مراقب باشیم که شیطان این سرمایه ارزشمند ما را به سرقت نبرد و باید از وسوسه های شیطان به خداوند متعال پناه ببریم. 

وی با تبریک عید سعید فطر به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، نمازگزاران و مؤمنان گفت: امام علی(ع) فرمودند امروز برای کسانی عید است که روزه و عبادت های آنها مورد قبول پروردگار متعال قرار گرفته باشد. 

امام جمعه قم با اشاره به روایت هایی از ائمه معصومین(ع) خاطرنشان کرد: هر روزی که در آن معصیت و گناه انجام نشود، عید است. 

وی با بیان اینکه مردم دنیا برای خودشان روزهای شادی خاصی به دلایلی مختلفی دارند و در فرهنگ اسلام عیدها به دنبال اطاعت فرمان الهی است، گفت: مسلمان ها پس از انجام فریضه حج عید قربان، پس از اطاعت خدا در معرفی ولی خدا عید غدیر خم و نیز پس از یک ماه عبادت و روزه داری عید سعید فطر را به خاطر اجرای فرمان الهی جشن می گیرند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار