مدیرکل استاندارد استان قم گفت: اولین موتور سیکلت برقی کشور در استان قم موفق به اخذ مجوز استاندارد شد.
کد خبر: ۲۵۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶ 27 June 2016
به گزارش تابناک قم منصور فرزانه با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار در کشور، یک شرکت تولید موتورسیکلت پس از طی مراحل مختلف، اعم از بازرسی و نمونه‌برداری کارشناسان استاندارد از خط تولید و انجام آزمون‌های استاندارد و کسب نتایج قبولی، موفق به اخذ گواهی تأیید نوع موتورسیکلت‌های برقی خود از اداره کل استاندارد استان قم شد.

وی گفت: ۲۰ استاندارد مجزا برای آزمون موتورسیکلت‌های برقی وجود دارد که واحدهای تولیدی موظف‌ هستند برای اخذ گواهی تأیید نوع محصولات خود از این ۲۰ آزمون به سلامت عبور کنند.

مدیرکل استاندارد قم با بیان اینکه استانداردهای مربوط به موتورسیکلت بنزینی و برقی متفاوت است، گفت: تفاوت گواهی تأیید نوع موتورسیکلت برقی و بنزینی در انجام آزمون‌های باتری و توان برای موتورهای برقی است.

به گفته فرزانه؛ همچنین در موتورسیکلت‌های برقی آزمون‌های مصرف سوخت و مخزن سوخت به جهت عدم کاربرد انجام نمی‌شود.

وی گفت: در حال حاضر برای موتورسیکلت‌های وارداتی ۲۷ استاندارد و برای موتورسیکلت‌های تولید داخل ۱۷ استاندارد اجباری تعریف شده است.

فرزانه گفت: موتورسیکلت‌های برقی دارای مزیت عدم آلایندگی زیست محیطی و صوتی هستند و با توجه به محدودیت سرعت، ضریب ایمنی بیشتری نسبت به موتورسیکلت‌های رایج مورد استفاده در سطح شهر برای راکبان و عابران پیاده دارند.

وی همچنین اضافه کرد: نصب برچسب مشخصات بر روی موتورسیکلت‌ها اجباری بوده و همشهریان محترم می‌توانند در صورت مشاهده موارد فاقد برچسب یا مشکوک به استفاده از برچسب جعلی، نام محصول و آدرس فروشگاه را به شماره ۱۰۰۰۲۵۳۱۵۱۷ پیامک کنند تا پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار