دادستان قم:
دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: براساس بخش‌نامه جدید به مناسبت عید فطر زندانیانی که محکومیت حبس زیر 6 ماه داشته و جرائم آنها شامل مستثناعات نباشد در صورت نداشتن شاکی خصوصی آزاد می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 25 June 2016
به گزارش تابناک قم، مصطفی برزگر گنجی طی نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قم برگزار شد، با بیان اینکه کشفیات سال گذشته مواد مخدر در استان قم 9 تن بوده است، اظهار کرد: 95 درصد از این آمار ترانزیت مواد مخدر بوده و ارتباطی با شهر قم نداشته است اما آْسیب‌های این ترانزیت از جمله اعدام‌ها و افزایش آمار زندانیان مشکلاتی برای قم به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه ترک اعتیاد توانسته‌ایم جایگاه‌های برتر کشور را به خود اختصاص دهیم، اضافه کرد: اگر فردی هزینه درمان را نداشته باشد در کمپ دولتی قمرود ساماندهی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قم از پرداخت هزینه‌های مورد نیاز خانواده‌های زندانیان با کمک انجمن حمایت از زندانیان یاد کرد و گفت: اقدامات انجام شده در استان قم در حوزه ترک اعتیاد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید توسط رسانه‌ها به مردم انعکاس داده شود.

وی به برخی از اقدامات انجام شده در انجمن حمایت از زندانیان اشاره کرد و ادامه داد: خدمات این انجمن در قم نسبت به دیگر استان‌ها مطلوب‌تر بوده زیرا این انجمن علاوه بر پرداخت هزینه‌های مورد نیاز خانواده‌های زندانیان فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است که به عنوان نمونه انجمن حمایت از زندانیان استان قم برای دانش‌آموزان برتر خانواده‌های زندانیان هر ساله تشویق‌های نقدی مطلوبی درنظر می‌گیرد.

گنجی با بیان اینکه در سال 94 نزدیک به 500 میلیون تومان توسط انجمن حمایت از زندانیان به صورت نقدی به خانواده‌های زندانیان پرداخت شده است، تصریح کرد: امسال در ایام ماه مبارک رمضان میان خانواده‌ها نزدیک به 200 الی 500 هزار تومان بن خرید کالا توزیع شده است.

وی برگزاری سفره‌های افطار در زندان را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری برشمرد و افزود: خیرین سفرهای افطار را به سوی زندان‌ها هدایت کرده و در برخی از شب‌ها این سفره‌ها با حضور هزار و 500 زندانی برپا می‌شود که این اقدام اثرات مطلوبی به دنبال داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب قم خاطرنشان کرد: بر اساس بخش‌نامه جدید به مناسبت عید فطر زندانیانی که محکومیت حبس زیر 6 ماه داشته و جرائم آنها شامل مستثناعات نباشد در صورت نداشتن شاکی خصوصی آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی جرم است، عنوان کرد: فضای مجازی از جمله گروه‌های اجتماعی و سایت‌های تبلیغاتی توسط واحد جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب درحال نظارت است و با افراد متخلف در این حوزه برخوردهای لازم انجام می‌شود.

گنجی از اجرای مراسم خاصی توسط خانم‌های تهرانی در یکی از تالارهای شهر قم یاد و مطرح کرد: این خانم‌ها اکنون در زندان بوده و پرونده آنها برای ارسال به محاکم عمومی درحال آماده‌سازی است.

وی یادآور شد: مرجع انتظامی اعلام کرده که شیوه فعالیت شرکت‌های شبکه‌ای مشکلی ندارد اما برخی از دفاتر این شرکت‌ها به دلیل مشکلات خاص در قم پلمب شده‌اند و اکنون رصدهای لازم برای تایید مجوز فعالیت این شرکت‌ها در حال انجام است.

گنجی با اشاره به اینکه ماهیانه 20 درصد جرائم ارتکابی در قم به اتباع خارجی اختصاص دارد، گفت: استان قم سال‌های گذشته رتبه سوم کشوری را در رتبه‌بندی کم‌ترین جرائم خشن داشته است و این آمارها مطلوب بوده زیرا سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی در قم نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه افرادی با سابقه شرارت‌های متعدد به صورت ماهیانه در دادسرای عمومی و انقلاب قم حضور می‌یابند، گفت: افرادی که بیش از سه فقره سابقه محکومیت در یک جرم را داشته باشند به واحد سامانه هوشمند معرفی می‌شوند و بعد از آزادی از زندان در صورت مقیم بودن در شهر قم باید هر ماه نسبت به عملکرد و شیوه زندگی خود گزارش دهند تا در شهر مرتکب شرارت نشوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار