امام‌جمعه قم مطرح کرد:
روز قدس کابوس اسرائیل غاصب است امام خمینی(ره) چنین روزی را نام گذاری کرد تا جهان اسلام علیه اسرائیل یکپارچه شوند. روز قدس، حرکتی در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز است.
کد خبر: ۲۵۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 24 June 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم با اشاره به مسئله تقوا اظهار داشت: برداشت برخی از مردم در خصوص تقوا در محدودیت قرار گرفتن است حال‌آنکه قرآن برداشت دیگری را مطرح می‌سازد و می‌گوید که هرکسی تقوای الهی را در دستور کار خود قرار دهد راهی عبور از مشکلات و تنگناها پیدا کرده است و در حقیقت بی‌تقوایی علت بن‌بست‌ها در زندگی بوده و تقوا مصداق هدایت خداوند است و هر کس از آن اعراض کند به‌سختی و دشواری می‌افتد.

وی افزود: آیه 11 سوره صفّ به تجارتی اشاره می‌کند که انسان را از عذاب دردناک رهایی می‌بخشد؛ این موضوع به‌صورت سؤالی مطرح گردیده و هرگاه در قرآن مطلبی به این صورت مطرح‌شده به دنبال این بوده است که موضوع را بهتر به انسان بیاموزد.

امام‌جمعه قم ادامه داد: مسئله تجارت در مفهوم قرآن با تجارت موجود در جامعه و در میان مردم تفاوت دارد؛ ازنظر قرآن هر اقدامی انسان در این دنیا انجام می‌دهد نوعی کسب بوده و انسان نمی‌تواند در این دنیا کاسب نباشد.

آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر قم با اشاره به شب‌های قدر خاطرنشان کرد: شب‌های با فضیلت و با برکت قدر، فرصت مناسبی برای بالا بردن سطح درک و فهم خودمان نسبت به قرآن و اهل‌بیت (س) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هفته قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: شهید بهشتی نقش بالایی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشت و می‌توان او را فعال‌ترین فرد در تدوین قانون اساسی دانست و علاوه بر آن مدیرترین فرد برای اداره مجلس خبرگان قانون اساسی بوده و واقعاً یک اسطوره عزت و افتخار برای این کشور بوده است.

خطیب جمعه قم در ادامه خطبه نماز با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس ابراز داشت: روز قدس به روز کابوس اسرائیل تبدیل شده است اما متأسفانه غالب سران و حاکمان کشورهای اسلامی از این موقعیت برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی استفاده نمی‌کنند و حتی در برخی از موارد زمزمه‌هایی مبنی بر برقراری ارتباط با این رژیم به گوش می‌رسد.

وی گفت: رژیم آل سعود در راستای اهداف اسرائیل اقدام می‌کند و متأسفانه نظرها را از جنگ با اسرائیل به سمت جنگ در میان کشورهای اسلامی برگردانده که این یک خیانت بزرگ به اسلام است.

آیت‌الله سعیدی اظهار داشت: هر صدایی که امروز به مخالفت با مسیر ضد رژیم صهیونیستی برخیزد یک خیانت بزرگ است و آخرین جمعه ماه رمضان که به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری شده است، حرکتی در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین اشاره‌ای کرد و افزود: طبق میثاق نامه سازمان ملل هیچ کشوری نمی‌تواند از شهروند خود سلب تابعیت کند اما نظام حاکم در این کشور برای هویت زدایی از جامعه و مردم این کشور این اقدام را انجام داد که این حرکت موجب نارضایتی و خشم مردم بحرین گردید و این گامی دیگر برای نابودی نظام دیکتاتوری حاکم بر این کشور است چراکه هیچ‌کسی نمی‌تواند با توسل به زور سبب انصراف مردم از حق طبیعی‌شان شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در قسمت دیگری از سخنان خود به دیدار هنرمندان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر هنر در خدمت دین و نظام باشد ارزشمند است ولی اگر هنرمندی که در قالب هنر آبروی مردم و ملت خود را برده و فرهنگ این جامعه را به تمسخر می‌گیرد را نمی‌توان ارزشمند دانست.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه امروز ابراز داشت: حادثه رانندگی که موجب جان باختن تعدادی از سربازان کشورمان شد بسیار ناراحت کنند بود و مسئولان باید تدابیری بی اندیشند تا چنین حوادثی دیگر رخ ندهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار