نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امروز بازدیدی از پروژه‌های عمرانی قم داشت.
کد خبر: ۲۵۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 22 June 2016
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز به همراه سقائیان نژاد شهردار قم، جمعی از معاونین شهرداری و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، بازدیدی از پروژه‌های عمرانی فعال در قم به عمل‌آورند.

افتتاح پروژه پل میثم تا دو ماه آینده

اولین بازدید امیرآبادی و هیئت همراه از پروژه میثم  که از خردادماه سال 94 آغازشده است،  به انجام رسید که علیرضا قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم تنها دودهنه پل را ناقص دانست و اظهار داشت: به علت عبور قطار از زیر پل با مشکلاتی در رابطه با احداث ادامه پل روبرو بودیم ولی درمجموع این پروژه بالای 90 درصد پیشرفت داشته است.

وی به عقب بودن اززمانبدی ها در اجرای این پروژه  اشاره کرد و گفت: این پروژه ظرف دو ماه آینده تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است در بازدیدهایی که در اوایل خرداد و هفته گذشته اعضای شورای اسلامی شهر و استاندار قم صورت پذیرفت، در تمامی آن‌ها وعده دو ماه دیگر داده‌شده بود ولی از قرائن مشخص بود آن‌چنان این پروژه پیشرفتی نداشته است.

پیشرفت 56 درصدی پروژه امام علی(ع)

پروژه تقاطع غیر همسطح امام علی (ع) دومین کارگاه عمرانی بازدید امروز بود که به گفته روشنایی مدیر این پروژه،  تملک و تزریق بودجه مهم‌ترین سد راه کننده پیشرفت این پروژه است، وی گفت: از این تقاطع تا جاده قم-گرمسار 6 کیلومتر فاصله است و در حال حاضر این پروژه 56 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با درخواست از مجموعه مدیران شهری بابت واریز چهار میلیارد تومان اظهار داشت: هنوز بابت تقاطع هفتادودو تن این شرکت چهار میلیارد تومان طلبکار است ولی اگر برای این پروژه شهرداری چهار میلیارد پول نقد در اختیارش قرار دهد تا شهریورماه این پروژه به افتتاح خواهد رسید.

افتتاح آبان ماه پروژه‌ای که داد همه را درآورده

پروژه تقاطع عمار یاسر از آن دسته پروژه‌هایی است که از ریشه مشکل دارد که در این بازدید قاری قرآن فاضلاب را یکی از مشکلات اساسی این پروژه ذکر کرد و گفت: خوشبختانه این مشکل تا حدودی رفع شده و 5 باب مغازه باقی‌مانده که آن‌ها هم در چند وقت آینده به تملک درخواهد آمد و اگر مشکل خاصی پیش نیاید در آبان ماه شاهد بهره‌برداری و افتتاح این پروژه خواهیم بود.

رمپ و لوپ پل 9 دی از دیگر برنامه‌های بازدید امروز بود که نادعلی مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری این قسمت را مربوط به پیمانکار پروژه برشمرد و گفت: قرار است تا چند روز آینده کار اجرایی آن شروع شود که اگر این کار صورت نگیرد مجموعه شهرداری خود وارد عمل شده و تا دو ماه آینده آن را به بهره‌برداری خواهد رساند.

بازدید از ادامه مسیر بلوار جمهوری، تقاطع سه سطحه شهیدان محمود نژاد و بلوار مرجعیت از دیگر برنامه‌های بازدید امیرآبادی بود.

وی در ادامه بازدیدی از یکی از ایستگاه‌های پروژه منوریل قم داشت که شهردار قم دراین‌باره گفت: گیت‌ها، برق، تأسیسات و اکثر سازه‌ها  تکمیل است ولی بیشترین مشکل مربوط به بخش دپو، ایستگاه‌ها و واگن است .

افتتاح منوریل تنها با دو واگن!

امیرآبادی با انتقاد از نوع سازه ایستگاه‌های منوریل خاطرنشان کرد: ایستگاه‌ها فاقد سازه مناسب و بسیار سنگین است که قاری قرآن در پاسخ به وی دلیل این کار را طراحی بر اساس حجم مسافر 20 هزارنفری که بیشتر مربوط به مترو است دانست و از راه‌اندازی منوریل با دو واگن تا دهه فجر در قم خبر داد.

امیرآبادی بعدازاین بازدیدها اظهار داشت: خوشبختانه پروژه‌ها با توجه به مشکلات مالی کشور سرعت مناسبی به خود گرفته است ولی تملکات سد راهی برای عدم پیشرفت آن‌ها شده است.

وی با انتقاد از سیاسی شدن منوریل قم خاطرنشان کرد: این موضوع که منوریل خوب و یا بد است جای بحث نیست بلکه پروژه‌ای که برای آن میلیارد‌ها تومان هزینه شده و باید به سرانجام برسد، ولی درمجموع به این پروژه ظلم شده است.

مترو امسال افتتاح نمی‌شود!

شهردار قم نیز در حاشیه این بازدید گفت: وضعیت مناسبی در پروژه‌های شهری حاکم است و  باید با نگاه ملی به پروژه‌های شهر قم نگاه کرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری 6 پروژه شهری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید که این موضوع سبب افزایش امید مردم این شهر می‌شود، تلاش می‌کنیم تا با بهره‌برداری از پروژه‌ها خدمت کوچکی به مردم این شهر داشته باشیم.

سقائیان نژاد ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در ایستگاه‌ها و واگن‌ها وجود دارد فاز نخست قطار شهری امسال به بهره‌برداری نخواهد رسید، اما اگر شرکت مپنا واگن‌ها درخواستی شهرداری را تأمین کند منوریل تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار