وضعیت تیم فوتبال صبای قم به دنبال اتفاقات عجیب و غریبی که راجع به اسپانسر جدید این باشگاه رخ داد بار دیگر به حالت قرمز و ناگوار در آمد.
کد خبر: ۲۵۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 22 June 2016
به گزارش تابناک قم، در حالی دوره قبل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید و دوره جدید بازی‌های جام خلیج‌فارس به عنوان بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال باشگاهی ایران از ششم مرداد ماه آغاز می‌شود، تیم‌های لیگ برتری یک به یک آماده حضور موفق در این دوره از رقابت‌ها می‌شوند.

فصل جدید لیگ برتر فوتبال کمتر از پنج هفته دیگر در راه است و تا قبل از 24 ساعت گذشته با توجه به تصمیماتی که از سوی مجمع باشگاه صبا و هیأت مدیره این باشگاه برای فصل آینده این تیم گرفته شده بود همگان امیدوار بودند که صبایی پرقدرت را در لیگ جدید ببینند.

شروع فعالیت‌های صبا با اسپانسر جدید از نیمه خرداد ماه

پایگاه اطلاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم دو هفته قبل خبری مبنی بر پایان همکاری این باشگاه با اسپانسر سال گذشته یعنی شرکت هواپیمایی زاگرس و توافق با یک حامی مالی جدید که البته نام و نشان مشخصی نداشت، منتشر کرد و کادر فنی صبا نیز بلافاصله برای فصل جدید دست به کار شد.

تقریبا از نیمه خرداد ماه تمام رسانه‌ها نوشتند که علی دایی رسما سرمربی صبای قم برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور می‌ماند و وقتی دایی برای بستن یک تیم مدعی و منسجم به منظور حضور پرقدرت صبا در لیگ شانزدهم وارد بازار نقل و انتقالات شد، این خبر رنگ واقعیت به خود گرفت.

مربیانی که فصل گذشته مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در صبای قم حضور داشتند در کنار دایی ماندگار شدند و هر روز که از آغاز بازار نقل و انتقالات از بیست و پنجم خرداد ماه سپری شد، خبرهای جدیدی از باشگاه صبا برای جذب بازیکنان جدید و مطرح به گوش می‌رسید.

خلاصه صبا آنقدر خوب و با انگیزه وارد نقل و انتقالات بازی‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور شد که بسیاری از علاقمندان به فوتبال اقدامات این باشگاه در آستانه لیگ جدید را به دقت زیر نظر گرفتند و صبای مدل 95 را با انگیزه و پرقدرت از سال گذشته تصور کردند.

بازیکنان مطرحی که سابقه بازی‌ در تیم‌های سرشناس لیگ برتر فوتبال ایران را داشتند به صبای قم آمدند و صبا پنج سهمیه از 6 سهمیه اختصاصی لیگ برتر خود را نیز پر کرد و چند چهره جدید اما جوان و جویای نام را به خدمت گرفت و به تعداد انگشتان دو دست از بازیکنان فصل گذشته را نیز حفظ کرد.

پیدا شدن شخصی که مدعی شد نماینده تام‌الاختیار باشگاه صباست

اما در ساعات اولیه صبح نخستین روز تیر ماه بود که ابتدا خبری مبنی بر آینده‌ مبهم صبای قم در آستانه فصل جدید لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به گوش رسید و ساعاتی بعد، یکی از گزینه‌های اسپانسری این تیم در لیگ شانزدهم زبان به بیان موضوعاتی کرد که علاقمندان به فوتبال، هواداران صبا و حتی مدیران این باشگاه هرگز تا کنون نشنیده بودند.

شخصی به نام جواد شهبازی که با رو کردن نامه‌ای به تاریخ هفدهم خرداد ماه سال 1395 به امضاء استاندار قم و رئیس مجمع باشگاه صبا و در سربرگ رسمی این باشگاه مدعی شد نماینده تام‌الاختیار باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم در نقل و انتقالات جدید لیگ برتر است، مطالبی را به میان آورد که همگان را شوکه کرد.

این در حالی است که باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم بعد از اعلام رسمی آغاز فعالیت اسپانسر جدید این باشگاه، هرگز نامی از شهبازی یا شخصی دیگر نبرده بود و این فرد برای آنهایی که اخبار صبا را در رسانه‌ها دنبال می‌کنند، بسیار نا آشنا و غریبه بود.

نماینده ظاهرا تام الاختیار باشگاه صبا ناگهانی لب به بیان مطالبی گشود که تمام اوضاع و احوال باشگاه صبا را به یک باره به هم ریخت، به عنوان نمونه مدعی شد که هرگز صحبتی با علی دایی برای هدایت صبا در فصل جدید لیگ برتر نشده و گزینه مربیگری صبا برای لیگ شانزدهم شخص دیگری است.

این فرد رقم هزینه قرارداد علی دایی را سوژه قرار داد و دیگر گلایه‌ای که از این زمینه مطرح کرد این بود که دایی می‌خواهد تیم 30 هفته در سفر باشد و در تهران تمرین کند در حالی که آنها به عنوان حامی و اسپانسر صبا نظرشان تمرین کردن این تیم در شهر قم است.

این شخص می‌گوید توافق ما با استانداری قم حمایت مالی این باشگاه بر اساس رقم کارشناسی ارزش باشگاه صبا به مبلغ 11 میلیارد تومان است ولی باشگاه صبا از ما انتظار دارد که 9 میلیارد بدهی سال‌های گذشته این تیم را هم پرداخت کنیم که ما هرگز این کار را نمی‌کنیم.

وی مدعی شد که 9 میلیارد تومان به عنوان ودیعه در اختیار باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم قرار گرفته که با آن وارد نقل و انتقالات لیگ جدید شود و سپس در ادعای دیگر مطرح کرد که علی دایی از این پول به دنبال حق‌الزحمه یا قرارداد جدید خود و وصل بدهی سال گذشته بازیکنان صبای قم است.

موضوعات دیگری نیز از سوی این شخص به عنوان حامی مالی صبای قم در فصل جدید لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مطرح شد و بلافاصله این ادعاها در رسانه‌ها سر و صدا به پا کرد و همگان منتظر عکس‌العمل مدیریت باشگاه صبا در خصوص این اتفاقات ماندند.

اطلاعیه باشگاه صبای قم در خصوص واگذاری سهام تیم فوتبال صبا

باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم ساعاتی بعد از ادعاهای مطرح شده در رسانه‌ها از سوی شخصی به نام جواد شهبازی‌، اطلاعیه‌ای صادر کرد و امانت قرار دادن هرگونه پولی در اختیار این باشگاه از سوی گزینه خریداری سهام باشگاه صبای قم را تکذیب کرد.

در اطلاعیه باشگاه صبای قم آمد: به دنبال درج خبری در خبرگزاری‌ها با عنوان توافق استانداری قم با گزینه خریداری سهام باشگاه صبا مبنی بر قراردادن 9 میلیارد به صورت امانت در اختیار باشگاه صبای قم،‌ به اطلاع اهالی فوتبال و رسانه‌های محترم می‌رساند که این موضوع هرگز صحت ندارد و باشگاه صبای قم آن را تکذیب می‌کند.

در بخش پایانی اطلاعیه این باشگاه هم ذکر شد:‌ همچنین در جلساتی که با گزینه خرید سهام باشگاه صبا در استانداری قم برگزار شده تا کنون تمام مسائل مطرح شده، در حد مذاکره بوده و هنوز هیچ‌گونه توافقی مبنی بر واگذاری سهام باشگاه صبا صورت نگرفته است.

بعد از تکذیب تمام صحبت‌های گزینه اسپانسری یا خرید سهام باشگاه صبای قم شخصی به نام احمد ابراهیمی که خود را نماینده این گزینه برای اداره امورات باشگاه صبا و پیگیری قرارداد بازیکنان صبا مطرح کرد: تمام صحبت‌های شهبازی که خود نماینده آن است را تکذیب کرد و به نوعی تمام آنها را زیر سئوال برد.

شهبازی نیز بیکار ننشست و نامه‌ای که در تاریخ هفدهم خرداد ماه سال جاری با امضاء سیدمهدی صادقی استاندار قم برای وی به عنوان نمایندگی تام الاختیار باشگاه صبای قم در امورات مربوط به اسپانسری صبا و فعالیت‌های لیگ جدید صادر شده بود را در اختیار رسانه‌ها قرار داد تا خود را موجه جلوه بدهد.

اطلاعیه دوم باشگاه صبا و لغو اعتبار ابلاغ نماینده تام‌الاختیار باشگاه

اما در ساعات اولیه بامداد دومین روز تیر ماه بار دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم نسبت به این ابلاغ جواد شهبازی واکنش نشان داد و در بیانیه و اطلاعیه‌ای دیگر نوشت: ابلاغ استاندار قم برای جواد شهبازی اعتباری ندارد

سایت باشگاه صبا با بیان اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم ابلاغ ریاست مجمع این باشگاه برای نمایندگی تام الاختیار این باشگاه را فاقد اعتبار اعلام می‌کند، افزود: به اطلاع اهالی فوتبال و رسانه‌های محترم می‌رساند: ابلاغی که به امضاء جناب آقای سیدمهدی صادقی استاندار قم و رئیس محترم مجمع باشگاه صبا برای آقای جواد شهبازی صادر شده، هم اکنون از نظر این باشگاه فاقد اعتبار است.

در زمانی که این ابلاغ صادر شد، ایشان مکلف به پیگیری امور مرتبط با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به منظور حمایت اسپانسری از باشگاه صبا در فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور گردید اما به دلیل عدم تعهد ایشان و همچنین عدم انعقاد تفاهم‌نامه، هم اکنون نسخه اصلی این نامه در اختیار باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم قرار دارد و نمونه‌ای که در رسانه‌ها منتشر شده صرفا عکسی گرفته شده از این نامه و فاقد اعتبار است.

هواداران و مردم قم منتظر تصمیم جدید باشگاه صبا

تمام این اتفاقات را که مرور می‌کنیم و آن را با حوادثی شبیه به همین موضوع در یک سال قبل مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که صبا همچنان با مشکلات عدیده‌ای برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مواجه است و گویا مشکلات سال گذشته در انتظار این تیم است.

صبا در آستانه دوره قبل مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور نیز با چنین چالش و دردسرهای بزرگی مواجه شد و به سختی توانست خود را در فاصله زمانی بسیار اندک تا شروع لیگ برتر، جمع و جور کند و در لیگ پانزدهم به سختی روی پای خود ایستاد، حال باید منتظر ماند و تصمیم استاندار قم به عنوان رئیس مجمع باشگاه صبا و مدیران این باشگاه را برای فصل جدید و مسائل مالی این تیم را دید زیرا بعد از اتفاقات 24 ساعت گذشته، خبرهایی مبنی بر فسخ قرارداد بازیکنان جدید صبا در رسانه‌ها مطرح است و بسیاری از هواداران و مردم قم بی‌صبرانه منتظر تصمیم جدید باشگاه صبا و مشخص شدن برنامه‌های این تیم برای آینده هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار