فرماندار قم:
فرماندار قم گفت: گرد و غبار طی چند روز اخیر در قم منشاء داخلی و محلی دارد و اگر متوقف نشود به تهران خواهد رسید و این شهر را با مشکل مواجه می کند.
کد خبر: ۲۵۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 22 June 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سیار با بیان اینکه اراضی خشک شده به دلیل قطع حق آبه ها در فاصله میان قم، تهران و ورامین واقع شده است، افزود: قطعا ریزگردهایی که با حرکت بادی از سمت شمال به جنوب وارد قم می شوند، اگر جهت بادهای غالب به سمت تهران باشد این استان را نیز در گیر می کند.

وی با بیان اینکه بیشتر گرد و غبار محلی منشاء داخلی دارد، افزود: بنا بر نظر اداره کل هواشناسی کشور و استان قم منشاء گرد و غبار اخیر از اراضی داخلی استان است و از کشور عراق و اطراف نیست.

وی با تاکید براینکه باید در راستای توسعه کشت های زراعی اقدام شود نه اینکه هشت هکتار از اراضی بدون کشت بماند، گفت: جنگل کاری باید در این استان پیگیری شود این در حالی است که سطح جنگل کاری در استان قم هفت هزار و 800 هکتار است که نسبت به استان های دیگر بسیار کم است.

فرماندار قم افزود: گرد و خاک همچنان تداوم دارد و روز گذشته بخشدار و مسئولان از منطقه نواران که مرز بین کویر و قنوات است بازدید داشتند و تائید داشتند که توده ای از گرد و غبار از سمت کویر به سمت شهر قم و سایر مناطق شهری و دشت وابسته به جهت باد در حرکت است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار