نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: به سرانجام رسیدن بحث مدیریت یکپارچه شهری نیازمند اقدام انقلابی دولت و مجلس است تا بتوان در برنامه ششم این مطلب را تکمیل کرد.
کد خبر: ۲۵۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 22 June 2016
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های پل میثم، تقاطع سه سطحه عماریاسر و 15 خرداد، تقاطع امام علی و عماریاسر، رمپ و لوپ پل 9 دی، تقاطع سه سطحه شهیدان محمودنژاد، بلوار مرجعیت و منوریل قم، با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در قم، تصریح کرد: پس از وقفه‌ای که مدتی در روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهری داشتیم با ورود شهردار جدید خوشبختانه پروژه‌ها سرعت خوبی گرفته است و شاهد پیشرفت قابل توجهی پروژه‌های عمرانی به ویژه پروژه‌های نیمه کاره هستیم.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی در کشور و رکود اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مالی موجود در کشور اما مجموعه مدیریت شهری پروژه‌ها را فعال کرده‌اند و امیدوار هستیم پروژه‌های نیمه کاره تا پایان سال در اختیار مردم قرار گیرد.

امیرآبادی با بیان اینکه پروژه‌های مهم شهر هم پیشرفت قابل توجهی دارد، مشکلات پروژه‌های عمرانی در شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی پروژه‌ها هم مشکلاتی در تملک و معارض تاسیسات دارند که در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها هستیم که رفع این مشکلات نیازمند عزم ویژه مدیران و مسؤولان شهر است.

وی با اشاره به وجود معارضات تاسیساتی و دولتی در برخی پروژه‌های عمرانی شهر گفت: در برخی پروژه‌ها متاسفانه سازمان‌های دولتی معارض هستند و همکاری مناسبی ندارند و به نوعی مانع پیشرفت پروژه‌ها شده‌اند، اما باید توجه داشت که همه باید برای پیشرفت و توسعه شهر همراه باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی لزوم تصمیم‌گیری نهایی برای تحقق مدیریت واحد و یکپارچه شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجلس و دولت باید اقدامی انقلابی را انجام داده و بحث مدیریت یکپارچه شهری را به سرانجام برسانند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی مدیریت شهری نبود مدیریت واحد است تصریح کرد: جزیره‌ای عمل کردن و بخشی عمل کردن مشکلات زیادی در روند پیشرفت شهرها ایجاد می‌کند و در برخی موارد اعتبارات و منابع شهر را هدر می‌دهد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: مجلس و دولت بحث مدیریت یکپارچه شهری، مسئله‌ای که در قوانین سوم چهارم و پنجم هم بوده باید در قانون برنامه ششم تکمیل کنند چراکه این کار در نهایت به نفع مردم است و زمینه انسجام و توسعه خدمات شهری را فراهم می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اجرای پروژه منوریل در قم تصریح کرد: متاسفانه پروژه منوریل در قم از نگاه کارشناسی به نگاه سیاسی تبدیل شد و به نوعی به این پروژه در قم ظلم شد، امروز فرصت این نیست که در مورد خوبی یا بدی این پروژه صحبت کنیم، باید بدانیم که برای این پروژه هزینه شده و باید این هزینه‌ها به نتیجه برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند تکمیل ایستگاه‌های منوریل، خاطرنشان کرد: پروژه مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و نیازمند واگن برای افتتاح است البته تا پایان سال با دو واگن امکان راه اندازی وجود دارد اما تا تأمین 10 واگن دیگر زمان بیشتری نیاز است.

وی با بیان اینکه امسال سه اقدام مهم برای شهرداری در بودجه 95 پیگیری شد، خاطرنشان کرد: یکی طلب‌های شهرداری از نهادها و حوزه‌های علمیه بود که رقمی بالغ بر 450 میلیارد تومان است و در بودجه گنجانده شد.

امیرآبادی ادامه داد: آیت الله مکارم شیرازی نیز در نامه‌ای خواستار پرداخت سریع تر این مبلغ شده‌اند که مدیران شهرداری با پیگیری باید زمینه تخصیص آن را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در بحث حاشیه شهرهای مذهبی کشور نیز 140 میلیارد تومان برای قم پیش بینی شده است، گفت: توافقی هم با بانک ملی در حال انجام است تا بدهی‌های شهرداری رفع شود و شهردار زمینه آن را فراهم کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌های شهر قم گفت: شهرداری قم مجموعه فقیری نیست و سرمایه‌های خوبی دارد و می‌تواند زمینه ایجاد سرمایه را نیز فراهم کند، همین بلوار مرجعیت یکی از پروژه‌های مهم شهری است که حاشیه آن سرمایه کلانی می‌تواند برای شهرداری ایجاد کند که باید از این بسترها استفاده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار