کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم گفت: روزه‌داران در وعده سحر، مواد غذایی با کربوهیدرات پیچیده که انرژی خوبی در بدن تولید می‌کند، مصرف کنند.
کد خبر: ۲۴۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ 18 June 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علی اکبر حق ویسی در این خصوص گفت: احساس ضعف و گرسنگی در روزه داران با خوردن مواد غذایی با کربوهیدرات پیچیده از جمله انواع نان به ویژه نان سنگک، نان جو، برج به ویژه برنج قهوه‌ای و ماکارونی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه وعده سحری بسیار با اهمیت است، اضافه کرد: مصرف مواد غذایی در این وعده حتما باید با برنامه منظم و مناسب صورت گیرد تا فرد روزه‌دار از انرژی کافی برای روزه گرفتن برخوردار شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم بر استفاده از مواد غذایی با فیبر بالا در وعده سحر تاکید کرد و گفت: فیبر ماده غذایی قابل هضم و جذب نیست و به پیشگیری از بیماری های غیرواگیر یعنی اضافه وزن، چاقی، دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان کمک می‌کند.

حق ویسی ادامه داد: چهار ماده غذایی شامل انواع سبزی و میوه به صورت خام، پخته و خشک شده، انواع حبوبات مانند عدس، نخود، لوبیا و ماش و همچنین غلات کامل مثل گندم و جو بدون پوست کنده سرشار از فیبر است.

وی بیان کرد: اگر فردی سحری نخورد و قند خونش پایین آید، تمرکزش کم و پرخاشگری وی زیاد می‌شود، پس توصیه می شود روزه داران در کنار وعده سحری دو الی سه عدد خرما و یا یک الی دو واحد میوه فصل مثل هلو، گیلاس، زردآلو و قیصی مصرف کنند.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم افزود: مصرف سوپ جو، آش جو و نان جو به دلیل اینکه دارای غلات کامل هستند برای پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار