کاراته از جمله رشته‌های دارای پشتوانه حامیان مالی است و با این پشتوانه امسال قصد کسب عناوین برتر مسابقات کشوری برای ورزش قم را دارد.
کد خبر: ۲۴۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 18 June 2016
به گزارش تابناک قم، به دلیل فعالیت باشگاه‌های متعدد در کاراته استان قم و وجود مربیان توانمند و مجرب این رشته که اکثر آنها از قهرمانان سابق کاراته ایران، آسیا و جهان هستند، کاراته‌کاهای مستعد و توانمندی در رده‌های سنی مختلف کاراته استان قم فعالیت می‌کنند.

در واقع این رشته ورزشی به خوبی توانسته اعتماد خانواده‌ها و شهروندان قمی را به خود جلب کند و یکی از پرمخاطب‌ترین رشته‌های ورزشی در استان قم لقب بگیرد، رشته‌ای که هر ساله برای ورزش قم از میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی افتخارات زیادی را کسب می‌کند و به همین دلیل این رشته را موفق‌ترین ورزش رزمی قم می‌دانند.

کاراته قم در 5 رده سنی به دنبال قهرمانی ایران

تیم‌های ورزشی این رشته هر ساله به نمایندگی از قم در هر دو بخش کاتا و کومیته در مسابقات لیگ و پیکارهای قهرمانی کشور شرکت می‌کنند، در حالی که این حضور در هر دو قسمت آقایان و بانوان در تمام رده‌های سنی اعم از نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان صورت می‌گیرد.

رئیس هیأت کاراته استان قم با بیان اینکه تیم‌های پنج رده سنی کاراته استان قم در تلاش برای کسب عناوین برتر مسابقات لیگ‌های کاراته کشور با حریفان شرکت کننده به رقابت می‌پردازند،‌ به خبرنگار فارس در قم گفت: امسال نیز کاراته استان قم قصد حضور پرقدرت در تمام رده‌های سنی مسابقات لیگ و پیکارهای کاراته قهرمانی کشور را دارد و برای این منظور از زمان اعلام آغاز مهلت ثبت‌نام و اعلام حضور تیم‌ها برای شرکت در فصل جدید لیگ‌های کاراته کشور قمی‌های حضور خود در این رقابت‌ها را اعلام کرده‌اند.

علیرضا برخورداری خاطرنشان کرد: ثبت نام از تیم‌های مایل به شرکت در فصل جدید لیگ‌های کاراته کشور توسط کمیته لیگ و مسابقات فدراسیون کاراته صورت می‌گیرد و این کمیته شرایط ثبت‌نام و اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور در لیگ‌های کاراته را در حالی اعلام کرد که تیم‌ها در پنج رده سنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی کمیته لیگ و مسابقات فدراسیون کاراته، مهلت پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام و اعلام آمادگی تیم‌ها استان‌های مختلف برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ‌های کاراته باشگاه‌های کشور تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه بیست و پنجم تیر ماه است.

این در حالی است که مسابقات لیگ‌های رده‌های سنی پایه کاراته باشگاه‌‌های ایران در سال 1395 از هفته سوم مرداد ماه آغاز می‌شود و رقابت تیم‌های شرکت کننده در لیگ‌های رده‌ سنی امید همراه با پیکارهای لیگ برتر و سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور نیز از هفته دوم شهریور ماه استارت می‌خورد.

در حالی که فدراسیون کاراته رسما اعلام کرده مهلت در نظر گرفته شده برای تیم‌های مایل به حضور در این دوره از رقابت‌ها تمدید نمی‌شود، رقابت‌های لیگ در رده سنی نونهالان در هر دو بخش کاتای انفرادی و تیمی و در دو گروه سنی به انجام خواهد رسید.

مسابقات لیگ رده سنی نوجوانان کاراته باشگاه‌های ایران با عنوان لیگ جوانه ها به صورت دو لیگ مجزا یعنی لیگ کاتای جوانه‌ها و لیگ کومیته جوانه‌ها برگزار می‌شود و تیم‌های شرکت کننده در پیکارهای لیگ رده سنی جوانان با عنوان لیگ آینده‌سازان به مصاف یکدیگر می‌روند.

پیکارهای لیگ رده سنی امید کاراته باشگاه‌های کشور در سال 1395 با عنوان لیگ امید برتر تنها در بخش مردان انجام می‌شود و تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ بزرگسالان با عنوان سوپر لیگ برای به دست آوردن مقام قهرمانی و راه‌یابی به جام باشگاه‌های آسیا به میدان می‌روند.

درخشش نمایندگان کاراته قم با برخورداری از حامیان مالی

دوره جدید رقابت‌های لیگ کاراته باشگاه‌های کشور در حالی آغاز می‌شود که در دوره قبل درخشش استعدادهای کاراته قم در ترکیب تیم‌های اعزامی به این رقابت‌ها موفقیت‌های متعددی را برای ورزش قم و خانواده بزرگ رشته ورزشی کاراته به ارمغان آورده است اما در کنار این قهرمانی‌ها نکته مهم و حائز اهمیت، برخورداری تیم‌های کاراته قم از حامیان مالی است و این اتفاق مهم و مثبت موجب شد تا کاراته‌کاهای قم بدون دغدغه تمام حواس خود را برای رسیدن به عناوین برتر لیگ‌های کاراته کشور معطوف کنند.

در سال 1394 نیز شاهد تداوم موفقیت‌های کاراته قم در مسابقات لیگ‌های کشورمان در رده‌های سنی مختلف بودیم و نخستین موفقیت در لیگ کاتای نونهالان کشور رقم خورد، لیگی که تیم موبایل جهان قم در آن بر سکوی نخست ایستاد عنوان قهرمانی دومین دوره لیگ کاتای نونهالان کشور را تصاحب کرد در حالی که در دوره نخست این لیگ در سال 1393 نیز یک تیم قمی به نام شهید زین‌الدین قهرمان شده بود.

موبایل‌جهان قم قهرمان لیگ کاتای نونهالان ایران

سرمربی تیم کاراته موبایل جهان قم که یکی از اعضای خانواده کاراته‌دوست سلطانی به عنوان مربیان پرتلاش و مطرح کاراته قم است به خبرنگار فارس می‌گوید: در لیگ کاتای نونهالان ایران با ترکیبی از استعدادهای کاتای قم قهرمان شدیم و یقین بدانید که این کاتاروها به زودی مدعی عضویت در تیم ملی ایران خواهند بود.

محمد سلطانی که از چهره‌های موفق سابق کاتای کشور محسوب می‌شود ابراز کرد: تیم ما در حالی موفق به دریافت عنوان نخست لیگ کاتای نونهالان ایران کشور شد و کاپ قهرمانی را بالای سر برد که متین محمدی‌یکتا، محمدمعین غلامی و رضا تلخابی در ترکیب این تیم حضور داشتند و با حمایت مجید جهان‌آرا مدیر فروشگاه موبایل جهان قهرمان شد.

پیوند محاسب قم بر سکوی نخست لیگ کاتای نوجوانان ایران

دیگر تیم موفق استان قم در مسابقات فصل قبل لیگ‌های کاراته باشگاه‌های کشور تیم پیوند محاسب قم بود که در لیگ کاتای جوانه‌های باشگاه‌های کشور در رده سنی نوجوانان با درخشش کاتاروهای قم در بین تیم‌های برتر موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها شد.

تیم کاتای رده سنی نونهالان پیوند محاسب استان قم با وجود اینکه از آغاز لیگ یکی از مدعیان قهرمانی بود اما در رده‌بندی نهایی بعد از تیم کاتای امید ارژن شیراز (ب) در جایگاه دوم ایستاد و عنوان نایب‌قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص داد، ‌ضمن اینکه تیم سفیر قم رتبه سوم را کسب کرد.

سرمربی تیم کاتای پیوند محاسب قم راجع به این قهرمانی بیان کرد: تیم ما متشکل از سیدمجید وکیلی، حسین خدری، امیرحسین گل‌بهار و محمدمهدی صالح‌پور به عنوان تیم نخست مجوز حضور در جمع چهار تیم برتر را کسب کرد و با شکست دادن تیم لبنیات ارژن شیراز (الف) به دیدار نهایی راه یافت.

حسن سلطانی خاطرنشان کرد: دیدار فینال این دوره از رقابت‌های لیگ کاتای نوجوانان باشگاه‌های کشور یک رقابت نزدیک و نفس‌گیر بود و در رقابتی فوق‌العاده حساس متاسفانه نتیجه به نفع نماینده استان فارس رقم خورد تا تیم پیوند محاسب قم با حمایت مالی علیرضا لایقی مدیرعامل شرکت مالیاتی پیوند محاسب به عنوان دوم و مقام نایب‌قهرمانی مسابقات لیگ جوانه‌های کشور برسد.

سفیر قم قهرمان لیگ کاتای جوانان کشور

سومین تیمی که به نمایندگی از کارته استان قم درخشید و یکی از موفق‌های کاراته قم در لیگ‌های سال 1394 کشور بود، تیم کاراته باشگاه سفیر قم بود که در رده سنی جوانان لیگ ایران عنوان نخست را به خود اختصاص داد و به مقام قهرمانی ایران دست یافت.

یوسف حسنی سرمربی سفیر قم راجع به عملکرد سفیر می‌گوید: در رده‌های سنی نونهالان و جوانان شاهد موفقیت کاتاروهای باشگاه سفیر قم بودیم و جا دارد از مدیریت حامی مالی خود یعنی سفیر، به واسطه حمایت‌های بسیار خوبی که از این تیم انجام دادند تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: در پایان رقابت‌های لیگ کاتای رده سنی جوانان قهرمانی باشگاه‌های کشور، تیم کاتای باشگاه سفیر قم شایستگی‌های خود را به نمایش گذاشت و با درخشش بازیکنان آماده و با انگیزه خود در دیدار نهایی با نتیجه 16 بر 11 باشگاه مقاومت را از پیش‌رو برداشت تا مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

غیبت کاراته قم در سوپر لیگ کاراته ایران

در پایان این گزارش باید به جای خالی کاراته قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی کاراته کشور یعنی سوپر لیگ این رشته اشاره کرد زیرا بعد از مشکلات مالی و حقوقی شرکت آذرخودرو نوین قم و قهرمانی این تیم در لیگ 94 – 1393 سوپر لیگ ایران، قم در فصل قبل نماینده‌ای در این رده از لیگ کشور نداشت.

در سال 1392 برای نخستین‌بار با حضور تیم آذرخودرو نوین،‌ کاراته قم حضور در مسابقات سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور را تجربه کرد با هدایت غلامرضا دباغیان به مقام نایب‌قهرمانی رسید اما در سال دوم عنوان قهرمانی را کسب کرد و به دلیل مشکلات مالی این تیم منحل شد و هنوز اعضای آن قراردادهای خود را طلب‌کار هستند اما علیرضا برخورداری که از سال گذشته ریاست هیأت کاراته استان قم را بر عهده گرفته امیدوارانه از حضور یک نماینده قم در لیگ سال 95 سوپر لیگ کاراته ایران خبر می‌دهد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار