امام جمعه قم:
نباید به وابستگی به نفت برگردیم و عهدشکنی در برجام نشان می دهد نباید نگاهمان به دنیای غرب باشد و باید به توان فکری دانشمندان، کشاورزان، صنعتگران خود توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۲۴۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 17 June 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر مقدس قم در سخنانی با اشاره به اینکه ملت ما باید مبانی قدرتی سالم و اسلامی خود را استوار کند اظهار داشت: باید در پرتو اندیشه امام و رهبر معظم انقلاب کشوری نیرومند و صاحب قدرت به معنای صحیح بسازیم.

وی با تأکید بر اینکه کشور باید قدرتمند و نیرومند شود، افزود: علم و دانش و فناوری از اصول قدرت در جهان امروز به شمار می‌رود که مسئولیت دانشگاه و حوزه و همچنین مراکز علمی دیگر در این عرصه بسیار مهم است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: اقتصاد مقاومتی دیگر پایه مقاومت ایران اسلامی به شمار می آید و یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی، حوزه کشاورزی و دامداری است و انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی با تکیه بر روحیه انقلابی، در این زمینه اقدام کند و باید شاهد توسعه سامانه های آبیاری نوین باشیم چرا که 80 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود و نیمی از آن حالت اسراف دارد. 

وی افزود: نباید به وابستگی به نفت برگردیم و عهدشکنی در برجام نشان می دهد نباید نگاهمان به دنیای غرب باشد و باید به توان فکری دانشمندان، کشاورزان، صنعتگران خود توجه داشته باشیم. 

رئیس جامعة المصطفی العالمیه اصل دیگر در اقتدار کشور را صنایع دفاعی و آمادگی رزمی دانست و افزود: ‌باید در این حوزه اقتدار لازم را داشته باشیم و ما در برابر توطئه‌ها نیازمند آمادگی رزمی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز با آسیب‌های اجتماعی مختلفی روبرو هستیم، اظهار داشت: این نگرانی‌ها در حوزه فرهنگی باید جدی گرفته شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به برخی حوادث منطقه نیز گفت: در سوریه شاهد جنایت تکفیری ها و حمایت آمریکا و آل سعود از تروریست ها هستیم، در عراق روز به روز حلقه بر جریان تکفیر و معاند اسلام تنگ می شود و در یمن همچنان مردم در سختی های فراوانی قرار دارند و آرزوی رهایی این مردم از شر آل سعود را داریم. 

وی به اوضاع کشور بحرین اشاره کرد و افزود:‌ دولت بحرین معیارهای اسلامی و انسانی را دنبال نکرده و سیاست‌های خشن را در دستور کار قرار داده و به نمازهای جمعه و جماعت تعرض کرده و دوران حبس رهبران اسلامی را افزایش داده است. 

امام جمعه قم تصریح کرد: ملت مسلمان قم همبستگی خود را با ملت بحرین اعلام کرده و به دولت بحرین اعلام می‌کنیم که حرکت زشت شما قابل تداوم نیست و ملت ایران در کنار مردم بحرین قرار داشته و حرکت‌های شما را با تمام قوا محکوم می‌کند.

وی در خاتمه گفت: حضور ملت های مسلمان در راهپیمایی روز قدس امسال باید نشان دهد که با وجود همه فتنه هایی که دشمنان اسلام برای آسایش اسراییل ایجاد کردند، فریب توطئه های آن ها را نخواهند خورد و همچنان اسراییل دشمن اول اسلام محسوب می شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
کو گوش شنوا
بعی از مسولان غرق رد دامن غرب شدند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار