مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به شروع برخورد و نظارت شبانه‌روزی بر دست‌فروشان اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از تشدید نظارت‌ها از هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۹ 15 June 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمدرضا شفیعی با اشاره به برنامه شهرداری به‌منظور برخورد با دست‌فروشان و متکدیان اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حدود یک هفته است که برخورد با دست‌فروشان اطراف حرم شدت گرفته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم افزود: با توجه تبصره یک بند دو ماده 55 قانون شهرداری‌ها برخورد با دست‌فروشان اطراف حرم حضرت معصومه(س) با شدت و ضعف از ماه‌های گذشته توسط تیم‌های نظارتی آغازشده بود.

وی بابیان اینکه برخورد با دست‌فروشان به حالت شبانه‌روزی درآمده است، تصریح کرد: اگر قبل از این دست‌فروشان می‌توانستند از ساعت 21 به بعد در میدان آستانه و میدان بزرگ امام خمینی(ره) بساط دست‌فروشی پهن کنند اما حالا حدود یک هفته است که اصلاً اجازه نمی‌دهیم که حتی یک دست‌فروش در اطراف حرم مستقرشده و اقدام به دست‌فروشی کند.

شفیعی ابراز کرد: این طرح به‌صورت مدون اجرایی شده و به دنبال این هستیم که این پدیده شوم را در اطراف حرم حضرت معصومه که سبب آلودگی‌های بصری شده و برای شهر قم اصلاً زیبنده نیست، نداشته باشیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه برخورد با دست‌فروشان و میوه‌فروشان به‌راحتی صورت نمی‌گیرد، گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن شهر قم و عدم توجه به تخلفات شهری، به همین دلیل سامان دادن این وضعیت امروز کار بسیاری سختی است و مأموران شهرداری با شرایط بسیار سختی با این خاطیان برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای دست‌فروشان تنها یک محل پیش‌بینی‌شده است که می‌توانند در آن به فعالیت بپردازند، افزود: پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س) تقریباً به مساحت 200 متر برای این دست‌فروشان مدنظر قرارگرفته است.

شفیعی با تأکید بر اهمیت همراهی مردم در نظارت و برخورد با افرادی که از طریق دست‌فروشی سد معبر می‌کنند، بیان کرد: مردم با همراهی خود و خرید نکردن از این دست‌فروشان که معمولاً اجناس باکیفیت پایین و خارجی را عرضه می‌کنند هم می‌توانند از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات شهری جلوگیری کنند و هم به کسب حلال فروشندگانی که در واحدهای تجاری محصولات باکیفیت‌تر عرضه می‌کنند کمک کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار