سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه قم:
امام خمینی(ره) در مقابل فشارها و تهدیدها حاضر نشد سر تسلیم فرود بیاورد و تسلیم ناپذیری ریشه در قرآن و مکتب اسلام دارد و ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ با تمام مشکلات، تسلیم نشدند و استقامت کردند.
کد خبر: ۲۳۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 27 May 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی، در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم، با اشاره به ویژگی های امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان دست پرورده مکتب قرآن بود و این امر در زندگی ایشان مشخص بود و قرآن را در همه ابعاد شناخته بود و به کار می برد. 

وی گفت: امام راحل چون دست پرورده قرآن بود، قرآنی فکر می کرد و هنگامی که سخن می گفت، نور و روشنایی می بخشید و کلام او به مردم رشد و آگاهی می داد و رسالت او تحت مسائل دیگر قرار نمی گرفت. 

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه امام خمینی می فرمود آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند شعار نبود؛ امام راحل جز خدا چیزی را نمی دید و غیر خدا از نظر ایشان ناچیز و بی ارزش بودند.

وی اتکا به مردم را ازدیگر ویژگی های امام راحل دانست و اظهار کرد: ایشان پس از خدا به ملت خود اتکا داشت و ملت خود را محرم راز می دانست و ملت را بیگانه نمی دانست و با اتکا به مردم حرکت کرد و با کمک مردم هم به پیروزی رسید. 

روحانی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر امام خمینی این بود که سازش پذیر نبود چون پیرو قرآن بود؛ از دیگر ویژگی های ایشان نیز دشمن شناسی ایشان بود.

وی با بیان اینکه امام در آن مقطع خطر اصلی را لیبرالیسم دانست، خاطرنشان کرد: امروز می بینیم که چه خطری از سوی لیبرالیسیم، کشور، ملت، نظام و انقلاب ما را تهدید می کند. 

وی با بیان اینکه یکی از ترفندهای استکبار جهانی این است که افراد انقلابی نمی توانند اصلاح گر باشند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی بزرگ ترین اصلاح گر بود و نهادهایی همچون بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان، سپاه و بسیج توسط ایشان تشکیل شد و ممانعت از فروپاشی ارتش از کارهای ایشان بود. 

وی همچنین با اشاره به اینکه باید مقصد 15 خرداد، کسانی که 15 خرداد را به وجود آوردند و کسانی که مخالف آن بودند را شناخت، اظهار کرد: رهبر و ملت دست به دست هم دادند و آن حماسه را آفریدند.

روحانی به ویژگی های مردم در این قیام اشاره کرد و گفت: نخستین ویژگی ملت این بود که قیام و حرکتشان برای خدا بود و مسائل مادی در آن نقش نداشت و پیروی از ولایت و مرجعیت از ویژگی های دیگر ملت بود. 

وی گفت: مردم دارای غیرت و شرافت بودند و به دین و کشورشان پایبند بودند و در این راه فداکاری می کردند و پیروی از اسلام ناب محمدی(ص) و عاشورایی بودن از دیگر ویژگی های ملت بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار